Meniu zmeiesc de nuntă

Acum exact 2 ani, mi-am facut nunta. A se citi “am gasit cel mai bun pretext sa aduc toti oamenii dragi din viata mea la o petrecere de pomina, pe care sa n-o poata refuza prea usor”. Aaaasa, si pentru ca detest modelul tipic romanesc de a face nunti, am avut grija ca fiecare detaliu din organizare sa reflecte ce-ar trebui sa fie o nunta: o petrecere reusita, cu oameni care se simt bine. Nu ospat insotit de indigestii si cu urmari explozive a doua zi. Si desigur, cele mai importante detalii au fost cele legate de masa servita la nunta. Iar daca va place, luati-l exemplu, ca sa nu va mai bateti si voi capul.

Pentru ca nunta a fost in mijlocul naturii, cea mai buna optiune a fost o firma de catering. Am colaborat cu cei de la Select Catering si s-au purtat exemplar. Evident ca le-am dat cateva migrene pana am ajuns la varianta finala de meniu. Dar au inteles ce vreau si asta a contat mai mult ca orice.

In principiu, le-am zis de la inceput ca reducem totul la 3 mese principale (nu 5!) si sa eliminam odioasele sarmale. Si ca portiile de mancare trebuie sa fie mai mici decat la o nunta normala, pentru ca e vara, pentru ca nu vreau risipa si pentru ca e absolut absurd sa vrei sa dansezi si sa fii activ cand mananci prea mult. Si trebuia sa fie colorat si delicios! Si sa nu ramana mancare la final. Usor, nu?

Cateva exemple din cum m-am distrat cu ei in conversatiile de pe email, ca sa intelegeti cat de rabdatori au fost:

  • Cotlet de porc gratinat cu bacon si mozzarella + buchet de legume si orez, plus salata asortata: Inlocuieste portocala cu gref la decoratiunea de pe farfuria – Neaparat sa fie orezul servit dintr-o cupa rotunda, nu doar asezat simplu pe farfurie
  • Aici vom avea salata asortata? Daca da, va trebui oliviera pe masa
  • Sa nu fie apa pe masa cand incepe petrecerea, doar dupa ce intra mirii. Dupa care, poate fi lasata pe masa pentru tot restul serii, sa aiba oamenii la indemana si sa nu depinda servirea ei de chelneri
  • Fete de masa: fetele de masa sa fie albe pt mese invitati. Pt masa Candy bar si Fruit bar: sa fie alta culoare (daca se poate)
  • Ce facem cu resturile si mancarea ramasa pentru a2a zi? Avand in vedere ca nu servim aperitivele clasice, ma gandesc ca nu prea s-ar preta sa si ramana ceva pe a2a zi , dar te rog confirma.

Dupa diverse negocieri si ajustari, am ajuns la meniurile finale, pe care le recomand oricui. Sunt usoare, bune la gust si “condimentate” cu expresii potrivite petrecerii. Ati face bine sa va pastrati cat se poate de creativi cu nunta voastra si sa se regaseasca in toata organizarea personalitatea mirilor- nu tre’ sa respectati alta norma cand vine vorba de simtit bine si facut un eveniment frumos. Am redat aici exact ce aparea pe meniul printat + comentariile mele.

MENIUL principal:

Azi mâncăm:
– Gustare frugală: Salată de țelină cu pui și maioneză + Quiche [400 gr salată,50g gr/pers langa care am pus crackers si 12 felii quiche]

— Masa caldă: Piept de pui învelit în bacon cu awesomesauce (gorgonzola) si piure de broccoli (dedicație pentru Cerbu’) [100g/120g]

– Incă o masa caldă:    Somon la cuptor cu sote de mazăre și morcovi pitici [au fost adaugate busuioc si oregano in garnitura somonului, pt mai multa aroma ]

– Tort bun buuuun [Chiar a fost de vis. Sa nu va zic ce nebunie a fost la candy bar! pfoaaai!]

– Ultima masă caldă: (servită la 2 AM) Cotlet de porc gratinat cu bacon și mozzarella          Plus orez cu legume și salată asortată

Consumatie bar – câtă vreți: Cafea lavazza Apă minerală/ plată, Suc gama Coca Cola / Fanta / KinleyBere  Ursus (cu și fără alcool)

Azi bem alcoale:

  • Mojito (de racorit spiritele)- Rom, lime, menta, sirop zahar brun,apa minerala
  • Cuba Libre (stiti toti ce-i asta)- Rom, lime, cola
  • Quick fuck (ceva verde si bun)- Bailies, lichior de pepene galben
  • Collin cel Mov (rom si sirop de lavanda)- Gin, suc de lamaie, sirop de lavanda, apa minerala

Bune pentru toata lumea:

  • Fruit punch- suc portocale, suc piersici, suc ananas, grenadine
  • After Glow – Suc portocale, suc ananas, grenadine
  • Green Apple- Lime, sirop zahar brun, suc de mere

MENIUL veggie:

Azi mâncați:
– Prima masă:Năut cu piure de broccoli
– A 2a masă:Brânză Brie cu sos afine
– Tort bun buuuun
– Ultima masă caldă: (servită la 2 AM)–> Legume si orez si sos de mozarella, plus salata asortata
– Consumatie bar câtă vreți: cafea lavazza apă minerală/ platăSuc gama Coca Cola / Fanta / KinleyBere  Ursus (cu si fără alcool)

Cam asa a fost si am reusit sa fac ZERO poze la mancare (*-*). Eram prea ocupata sa dansez, sa fac poze cu Polaroidul si sa ma bucur de locatia fabuloasa. Si va urez si voua la fel, la toate nuntile ce se arata la orizont.

Petreceri reusite, fara risipa si fara limite!

PS am facut totusi o poza amarata cu telefonul la meniul vegetarian printat 😉

 

DSC_2000

Leave a Reply

