Bauturi soca(n)te de vara

Inainte sa dispara tot socul din tufisurile inmiresmate de vara, va dau reteta mea incercata recent pentru socata. Si un indemn destul de rezonabil, zic eu, de a va alcooliza varatec.

Precizez ca marea mea pasiune din copilarie e sucul de trandafiri cu care ma adapam din belsug in frageda pruncie. Dar nici cu socul nu mi-e rusine. Pentru licoarea asta buna, tre florile sau petalele de diverse flori, miere, lamaie +/- plante aromatice. Si aprox. 2 zile de iubit cu soarele.

Mai exact, la cei 12 litri facuti de mine, am pus asa:

    • multe flori de soc (vreo 2 pumni mari la fiecare 4 litri). Se spala!
    • 5 flori de trandafir d-ala adevarat, care se miroase indeeeelung, deci nu de la florarie
    • 12 litri de apa
    • 500g miere de salcam
    • 5 lamai (stoarse bine, fara samburi, plus vreo 10 felii cu coaja)
    • 1 mana de frunze de busuioc (optional). Eu am pus rozmarin. Merge orice iarba aromatica

Intai de toate, faceti un lucru indraznet- mergeti dupa lucru pe campii si imprejurimi si culegeti-va flori de suc (soc sau alte plante). Ori, treceti printr-o piata cu babute care vand asemenea chestii. Ca sunt din toate plantele de vanzare in perioada asta.

Le puneti apoi pe toate cele de mai sus intr-un borcan preferabil de sticla, pe care-l acoperiti putintel, dar nu il inchideti- eu am pus o farfurie mica peste gura fiecaruia. Asa le-am lasat vreo 2 zile in soare arzator si am amestecat in ele dimineata si seara.

Si apoi-sa vezi mirare: am realizat ca eu nu am recipiente-n casa ca sa colectez toata socata si sa le pun la racit. Am strans toate sticlele de prin casa..bidoanele si borcanele, cu sau fara capac, cu sau fara sens sa le ai in bucatarie…Dar cumva m-am descurcat si desi mi-am dezasamblat juma’ de frigider ca sa le fac loc, d-nul sot a rezolvat in 2 zile 6 litri, asa ca au incaput lejer.

Si mai am un gand, daca tot suntem la capitolul de bauturi de vara: am redescoperit prosecco. Prima oara l-am baut in varianta asta tot de Princess facut (o fiinta draga mie ce m-a invatat sa ador mancarea). Si zice asa: iei prosecco cat iti vine si cat ai, capsuni tot cate-ti plac, salvie vreo 10-20 frunze si miere. Le tii impreuna vreo 30 de min, sa se contagieze aromele si pac, ai licoarea care te-mbata! Si cu miresmele, si cu mintile naucite. Cu niste gheata, chestia asta e absolut divina. Si manci la urma si capsunile si salvia. Mininum o data pe vara tre’ incercat cocktail-ul asta.

Apoi zambesti, iubesti sau pocesti cuvintele. Cum am facut eu dupa 2 borcane d-alea ca-n poza. A fost minunat! Si-acu-mi vine iar sa-mi fac…hmmm,ar cam trebui sa am si prosecco-n casa, nu doar vin. Ma duc sa-mi iau!

Leave a Reply

