Bunătăți în casă, Desert, Experimente

Tortul-paine cu banane (*-*)- food waste combat!

Reteta asta fantastica a fost mult laudata la un eveniment recent la care am luat parte: o cina comunitara unde s-a gatit din legume si fructe salvate de la risipa. Doar intr-un asemenea context putea iesi o reteta atat de buna. Au mai fost de vina si un bucatar priceput (Marta de la Slow Food Turda) si cateva kilograme de banane donate pentru eveiment, ca erau prea coapte pentru a fi atractive in supermarket.

Am facut reteta de vreo 4 ori de atunci si de fiecare data, gurmanzii din jurul mei (is multi!) au fost la fel de incantati. Vorba multa, saracia omului, deci reteta de tort de banane sau banana-bread with a twist (exact cum mi-a dat-o Marta)

  • 2 cani faina (Marta a pus si 1/2 cana faina de dovleac, eu nu…nici nu stiu cum e aia, da’ aflu curand)
  • Max 1 cana zahar sau mai putin
  • 1 cana lapte
  • 3 oua
  • 1/2 cana ulei
  • 3-4 banane pisate (eu am pus si 6 intr-unul din torturi :D)
  • 1 praf de copt
  • 1 lingurita mica de bicarbonat
  • 1 pinch de sare 

Toate se amesteca impreuna si se dau 40 min la cuptor, la 180-200 grade, depinde de cuptor. Din cele de mai sus, iese o tava mare si satioasa. Dar degeaba e mare tava, ca tot dispare repede din farfurii. Cea de la evenimentul de care va zic, abia apuca sa se raceasca. S-au facut 3 asemenea tavi si toate au fost mancate.

Si pentru ca aveam nevoie sa fac ceva mai elegant pentru o aniversare, am dat-o pe deasupra cu niste crema buna, reteta unei alte prietene pricepute-foc la cofetareala:

  • 250 gr mascarpone
  • 100 gr frisca lichida si apoi batuta (evident!)
  • 75 gr zahar pudra…merge si zaharul vanilat
  • Se amesteca toate si se intind peste prajitura (*-*)

Astfel ca, au iesit mai multe variatii din acest tort si toate succese rasunatoare. Motiv pentru care m-am mobilizat sa scriu (in sfarsit!) reteta pe blog. Mai greu a fost cu colectatul bananelor coapte dupa cina comunitara- a fost foarte greu sa le gasesc – ori fusesera aruncate inainte sa ajung eu, ori nu voiau sa-mi dea asa ceva cei de la aprozare. Ei, da-n curand se va schimba asta, ca oamenii vor invata cat de bune si sanatoase sunt ele si nu vor mai fi scoase pe usa din dos.

Inchei cu aceeasi propozitie cu care proiectul reducerii risipei si-a castigat finantarea pe 2017: Nu uitati ca locul mancarii e in farfurii, nu-n pubele! Pe curand!

 

Leave a Reply

