Acrobatii comuniste…

Am incheiat recent o carte pe care am ajuns s-o pretuiesc mult. E despre viata de zi cu zi in comunism. O serie de confesiuni de care avem nevoie nu doar pentru a ne ancora in prezent, dar si pentru a invata sa apreciem abundenta de care ne bucuram azi. Si ce sa vezi, din toate capitolele vietii cotidiene, ajung si la cel despre mancare si bautura. De unele lucruri stiam, de unele deloc, iar la cateva pagini am realizat dupa vreo 20 de ani sensul unor intamplari din copilarie. Si in tot caruselul asta de trairi, dau peste o reteta dubioasa de clatite. Merita relatata intreaga experienta aici:

dsc02102-01dsc02087

Din motive explicate in carte in urmatoarele 3 pagini, a trebuit sa folosesc paste in loc de reteta clasica de clatite. Asa ca am folosit paste + 3 oua. N-am mai apucat sa gasesc niste macaroane infecte de la oarece ABC de colt de strada…Cred ca si de dadeam de unele, tot nu ar fi fost asa rele care cele din perioada de aur…Am folosit insa pastele bune cu cacao, ca d-alea aveam acasa. Am modificat nitel gateala, dar tot cu aventuri s-a lasat reteta.

Am fiert 200 gr de paste ceva mai mult decat in mod normal. Am stiut ca tre’ sa opresc focul cand mi-a zis colegul de apartament ca se cam inmoaie si vor fi fleasca! Ala era momentul! Am strecurat pastele, le-am adaugat 3 linguri din apa in care s-au fiert, am spart 3 oua peste ele si le-am dat prin blender. Da, stiu, un lux la ani-lumina de comunism…Odata amestecat acolo, le-am dat la facut.

Dupa prima incercare, in care am prajit tot in unt, cum fac eu de obicei clatitele, ma pregateam sa va zic ca unele acrobatii se termina cu picatu’-n cap..

dsc02087

Dupa care, mi-am zis ca de n-am pus macaroanele la-nmuiat, macar sa incerc sa pastrez restul de reteta- adica sa simulez penuria ingredientelor. Asa ca n-am mai pus nici ulei, nici unt. A iesit!

Am pus pe langa niste sos din smantana cu visine si afine congelate si a servit drept desert langa pranzul de azi. Doamne, ce complicat poate fi sa simulezi privatiunea, cand ai doar placeri la-ndemana! Si ce bine poate fi sa constientizezi binele ce-l ai in viata zi de zi! Poate ar trebui sa fac mai des d-astea…

 

PS: cartea se cheama “Si eu am trait in comunism”, editor Ioana Pirvulescu.

3 thoughts on “Acrobatii comuniste…

  1. Haha, chiar ma gandeam daca merita incercate clatitele cand am citit povestirea… partea care m-a dezumflat a fost ca trebuia lasate pastele peste noapte in apa… parca. Am zis ca e prea de tot. Oricum, ma distrezi de minune ca incerci pana si aceste peripetii XD

    Like

  2. Hei, frumos din partea ta. La gust cum au fost, seamana macar cu clatitele clasice sau e cu totul si cu totul alta mancare? Nu m-ar mira ca si gustul sa-l fi simulat mental ai nostri bunici si parinti..

    Like

Leave a Reply

