Ad-hoc!, Bunătăți în casă, Experimente, Ușor și sățios

Budinca de cozonac revigorat (fara risipa!)

La cat de absenta am fost de pe blog in ultima vreme, nici nu stiu cu ce sa incep…Asa ca voi incepe pe dos, cu concluzia. Anume, ca am gasit o reteta de reutilizat cozonacul si prajiturile uscate. De ce? Pentru ca in ultima vreme am dedicat timp unor evenimente legate de risipa alimentara din timpul sarbatorilor iernatice.

Aparent, ce facem in perioada asta, e suficient de alarmant, cat sa se agite lumea sa gaseasca alternative. Risipim cam cu 80% mai multa mancare de Craciun, decat o facem o in mod obisnuit. Si proiectele pe care le-am avut recent au oferit solutii.

Una din ele a fost descoperita la Food talks, o serie de discutii utile ce va mai coace cel putin inca 2 episoade. Ioana de la Bonbonniere ne-a zis de reteta si am pus-o imediat in aplicare. Ea a exersat-o pe niste croissante uscate, eu pe un mix de cozonac si prajituri.

Pe scurt, recomandarea pentru dupa Craciun, e sa va tarati membrele amortite de odihna si capetele imbatate de tot soiul de licori de sarbatori, sa adunati ce gasiti prin frigider si pe masa, pana ajungeti la lista asta de ingrediente:

Pentru 12 bucati de cozonac/ croissante:

  • cozonac/ prajitura/ croissante uscate
  • 4 oua
  • 80 gr zahar
  • niste unt
  • 200 ml smantana de frisca sau de casa (1 cana si 1/2 lichid)
  • orice alte condimente/nuci/ fructe uscate mai gasiti prin casa

Cum faceti? Ca-n poze, de la stanga la dreapta:

Gata? e clar? Nu chiar e? Bun, adaug detaliile: eu am facut pentru vreo 6 felii de cozonac, ca doar atatea am avut. Atat cozonacul, cat si prajitura erau efectele unei cine grozave, a 2a editie a MicroCraciunului cu prieteni. Fata de prima, de data asta a adus fiecare participant propriul fel de mancare. Si tot am ramas cu unele din ele.

Dar, ca sa n-o lungim: se ia jumatate din cantitatea de cozonac sau praji (sau jumatati de croissante taiate in doua), se pun in tava data cu unt. Peste ele se varsa jumatate din amestecul de frisca+zahar+oua si apoi se apasa nitel, sa se imbibe bine. Ioana zice sa puneti si putin unt deasupra. Asa, cubulete. Pentru ca grasimea da mereu un gust bun:P

Eu am folosit niste albusuri din frigider de vreo 3 zile. A propos, albusurile se pot pastra pana la 3 saptamani in frigider, cu conditia sa stea intr-un recipient cu capac.

Se mai adauga orice vrei. Eu de exemplu, am pus stafide, cocos si niste napolitane ramase de la alt desert. Apoi, se pune al 2lea strat de cozonac peste, se apasa iar nitel si se toarna restul de mixtura (zahar si smantanta).

Se da la cuptor 30-40 minute la 180 grade (in functie de cuptor). Et voila! Bunatate de desert, risipa evitata si prajitura reinventata:) Dupa o asemenea isprava, va puteti intoarce fericiti la gurmandeala de Craciun.

Iar pentru alte asemenea retete potrivite delirului ce se apropie (Craciun si Rev), mai dati un ochi pe pagina de zmea. Mai am sa va zic cateva si toate grozave! Acrobatii frumoase si voua 🙂

 

Leave a Reply

