Lebeniță pepeniță prăjituriță (*-* tort de pepene verde*-*)

Nu o sa va explic ce m-a retinut in ultima vreme, de n-am mai dat p-aci. Dar va zic cu ce intentionez sa va retin eu atentia de-acu incolo. Dau din culise niste chinezarii, tortul ce tre’ facut pe fuga, pana nu da toamna peste noi, si povesti despre mancarea de gasit pe Marte.

Incep cu tortul, ca altfel isi pierde dragul de el toata savoarea si utilitatea. Un tort simplu de tot. Ce-ai de facut?….

  • Iei un pepene de 3-4 kile, pe care-l dezbraci de coaja
  • Il tii la congelator vreo 15 min
  • Pui peste el niste frisca lichida (400 ml), batuta cu niste zahar (2-3 linguri)
  • Il imbraci in crema alba rezultata din frisca
  • Il decorezi cu ce descoperi prin casa- cred ca si patrunjelul merge, daca insisti…Orice se lipeste usor de crema asta alba.

Si apoi il servesti musafirilor socati de cat de usor de taie si ce descopera sub frisca.

Eu am experimentat tot soiul de surprize cu acest tort. In primul rand, am gasit lebenita fara samburi la Kaufland- a fost perfecta pt un asemenea tort. Tortul in sine a fost o idee venita din lipsa de timp pt unul real si a fost efectiv facut la plezneala. Mi-am zis in fiecare vara ca-l fac…ei bine, acu chiar l-am facut! Apoi, cand am cautat a 2-a oara lebenita fara samburi, am dat de pepene limoniu din Banat, cu miez galben. Si uite asa, au iesit torturile mele de lebenita, pe care va invit sa le reproduceti cat de repede, azi daca se poate! [Cu dedicatie speciala pentru 2 oameni dragi mei, cei mai mari fani ai lebenitei din toata lumea asta mare, se stiu ei care].

De altfel, poate constitui si prilej de teambuilding cu colegii de la lucru. Unul taie coaja, unul face crema si vreo 3 imbraca tortul. Si inca 2 arunca cu emfaza niste fulgi de migdale in lateral. Ca sa se prinda frisca de pepene, asigurati-va ca sta 15-20 min la congelator si tamponati nitel cu un servetel de masa miezul de pepene, ca sa nu alunece crema.

Si nu-mi sariti in cap ca-s cu telefonul facute pozele de mai jos. De unde era sa stiu ca o sa fac tort d-asta? Deci, luati aminte:

Noah, place-va? Mai vreti? Ca eu nu m-am putut abtine si am mai facut pe urma inca unul. Iar nu mi-a iesit exact ce-am vrut, dar vorba marelui Dali: “Greselile-s sacre!”. Asa am descoperit pepenele limoniu.

Deci, nu-i nici pepene galben, nici dovleac, nici ananas. E lebenita limonie (*-*). Si bulinele alea negre is niste cioco neagra.

Gata, asta a fost tot. Deci, invadati Kauflandul sau gramezile de pepeni de la coltul blocului si dati-va niste delir cu tortul pepenitzos. Si apoi reveniti la blog, ca pregatesc niste acrobatii nitel mai interesante, ce merita scroll-urile voastre (*-*).

 

 

Leave a Reply

