O datorie mai veche: transylvanian brunch.. la Movile

Acu aproape un an incepeam sa descopar wordpress-u’ si sa scriu despre primele acrobatii pe blog. Mersul la ultimul brunch de anul trecut a declansat de fapt treaba cu blogul. Intr-un fel sau altul, tot la seria asta grozava de evenimente culinare ajung. Si pana nu se mai implineste inca un an cu povestea brunch-ului nescrisa, va zic iute de cel de anul asta…

Dar nu inainte de a va lamuri ce-i cu Transylvanian Brunch. E  o idee grozava a celor de la My Transylvania, de a aduce oamenii langa mancare si mancarea langa oameni, cu toate traditiile si povestile ce o insotesc. Se intampla toate in inima Transilvaniei si reunesc deopotriva si oameni pasionati de mancare, ca mademoizela de mine, cat si experti in ale bucataritului. Potrivit lor, mâncarea sănătoasă e inima acestui proiect și o celebreaza ca atare.

Au mai multe seriale d-astea cu mancare, unele picnicuri, unele drumetii, chiar si festivalul Transilvania Gastronomica in septembrie. Dar brunch-urile se intampla lunar, in ultima sambata din luna. Eu am ajuns la cel din iulie si posibil sa mai savurez inca unul in septembrie.

Tre’ zis de la bun inceput ca inainte de a ajunge la orice brunch, te intarzie fascinatia satelor sasesti, prin care treci mai mereu ca sa ajungi la eveniment. Si dupa o plimbare prin Sibiu si imprejurimi, am ajuns oleaca mai tarzior la brunch. Am sperat sa mai prind ceva, chiar daca am ajuns pe la 2. Brunch-ul incepuse la 11. Dar si de inchideau portile, tot eram multumita de aventura. Mai ales, dupa ce-am ras copios la nunta astora ce blocau accesul la restul satului.

Dar, dragii mei, brunch-urile astea reunesc niste oameni atat de frumosi si mancare ataaaaat de savuroasa, ca e imposibil sa te dezamageasca. Am prins inca masa intinsa cu bunatati, cu felurile de mancare scrise pe tigla, cu siropuri delicioase, cu un gulas grozav si oameni veseli peste tot.

Plus tot soiul de culori locale si detalii inventive.

Mi-am pus ochii pe o zacusca periculos de buna, din care am mancat cu nesat, pana am golit tot bolul…Cristi, eu am fost (*-*)! Dar era pur si simplu delicioasa! Si am asortat la ea niste branza divina! Si apoi am facut cunostinta cu salata de castraveti cu iaurt usurel si menta cu tarhon. Asta a fost adoptata imediat la mine-n casa! Mergea de minune pe caldura de vara in natura!

Apoi m-am dus de nebuna spre ceaun si am gustat din fiecare fel-si vanat si miel!

Am ratat totusi ceva: o chestie specifica zonei Sibiului ce n-am mai prins-o la brunch, dar pun eu curand gura pe ea- lichiul! Un soi de placinta cu umplutura generoasa de ceapa sau alte minuni. Si am ramas in starea asta de euforie vreo 2 ore.

N-am mai luat parte si la plimbarea de dupa cu caruta printre movilele ce-i dadeau satului numele. Orice brunch e insotit si de un soi de program artistic, care garanteaza voia buna si dupa masa! Asta pe langa vizitele la bisericile fortificate, muzeele din ele si povestile comunitatii de acolo.

Mnoah, si sa faci toate astea, un eveniment unde mor de placere pana si animalutele, nu-i treaba usoara. Dar adevarat ii ca mancarea aduce oamenii laolalta mai mult ca orice. Cristi e unul din oamenii grozavi ce fac asta, si pe care-l anunt cu aceasta ocazie ca seria brunch-urilor va incepe de anul viitor si la Cluj.

DSC05180

As fi vrut sa inceapa chiar din septembrie anul asta, dar e de lucru nitel si vrem sa facem cinste conceptului lansat in Sibiu. Ramane sa punem tara la cale din luna mai incolo, 2017. Pana atunci, strang oamenii entuziasmati si locatiile grozave in care sa sarbatorim impreuna mancarea si locurile minunate din zona Clujului, sa extindem si-n afara inimii transilvane obiceiurile astea bune lansate prin Transylvanian Brunch. Asa ca stati pe-aproape, ca sa am cui da vestile bune in cateva luni.

Pana una alta, luati-va iubit, copil, porc catel sau bunic, plus masina si mergeti la urmatorul brunch. In 27 august. Despre el, dar si despre multe alte reuniuni culinare, aflati de pe pagina asta. Mnoah, s-apoi? Convinsu-v-am? (*-*)

 

Leave a Reply

