Desert, Exotisme

ROGVAIV de zâmbete! (*-* tort curcubeu *-*)

Acest articol nu-i despre mine si nici despre o reteta a mea. E despre o prietena draga ce face deserturi divine, dintr-o pasiune imensa si convingere la fel de mare, pentru indulcit viata oamenilor.

Si mai e despre o a doua prietena draga foc, a carei sfert de secol + 1 l-am sarbatorit azi.  Minunata de La Bonbonniere mi-a facut un tort grozav pentru sarbatorita. Ce tort sa fi fost? Pentru o prietena a carei superputere este curcubeul mereu la purtator, nu putea fi decat super fotografiabilul tort curcubeu.

Tortul asta curcubeu (epicul rainbow cake) nu-i o treaba usor de facut. E clar cel mai usor de gatit pe net si toata lumea incearca sa te pacaleasca ca e floare la ureche treaba. Dar primul meu tort curcubeu m-a convins ca nu-i asa- il mai stiti pe asta de acu 3 ani? Avea 7 blaturi galbene si unul verde, care trebuia sa fie albastru.

2733018768293665198-account_id=1

Is sigura ca toti au zis din complezenta ca e bun si arata bine, doar era servit la ziua mea. Dar e ok, acum putem vorbi sincer despre asta. Am depasit complexul tortului curcubeu.

Cum a mers conversatia cu Ioana, furnizorul de tort cu zambet: eu intreb daca mi-l face, ea intreaba deadline-ul, eu ma insinuez la ea-n atelier ca sa fac niste terapie prin gatit si ea ma tine pe capul ei cu entuziasm, atata cat e nevoie! Asa: simplu si frumos!

Nu va zic reteta, ca asta ramane secretul Bombonicii. Va scriu cateva detalii, ca sa evitati sa va pacaliti ca mine, si mai bine sa comandati unul de la Ioana (*-*). In mare parte, e aceeasi reteta de pe net, dar cu niste ingrediente secrete. Pe scurt, un tort curbubeu are 3 parti: blaturile, crema dintre ele si crema ce imbraca tortul (optionala).

Pentru blaturi:

  • Blat normal cu oua si zahar si bla bla. Pluuuuuus, marele secret la tortul curcubeu: un colorant bun, ce nu-si pierde proprietatile in timpul coacerii. Rar gasiti d-astia la noi. Ioana ii ia de peste mari si tari. Eu am mai auzit si de unii ce le procura de la nosugar.ro.
  • Bonus in blaturi, ca sa le faca bune: tonka. Tonka, nu e prescurtarea de la toncalau. Ci un mic obicei de macarunsari priceputi (aia de fac macaroons). A propos, Ioana va poate face si niste macaroons grozavi!
  • Blaturile scoase din cuptor, le faci nitel mai mici si le tai capacelul crocant, ca sa absoarba bine crema dintre ele.

Pentru umplutura:

  • frisca lichia si mascarpone, plus iar o treaba bomboniceasca: bergamota. Bergamota, desi suna a sirop de tuse sau sac de dormit, e de fapt un soi de citric, de prin Bergamo.

Pentru hainuta tortului:

  • albusuri, unt, zahar si crema de branza.

Si etapele facerii lui, mai jos. De la stanga la dreapta:

Si apoi, pentru decorare, se fac niste firmituri din resturile de la blat. Poti lasa tortul asa-n curu’ gol. Sau poti sa-l imbraci cu o crema alba, buna de tot.

Si gata nebunia! A produs zambete pe chipurile tuturor, mai ales pe cel al sarbatoritei. Cum nu am zis nimanui ce-i inauntru, unii au fost efectiv socati cand s-a taiat prima felie. M-am amuzat copios!

Unde mai pui ca din resturi-marginile blaturilor, mi-am pus repede la cale un al 2-lea tort, ce mustea in crema aia alba. Mmmmmm mmmm mmm! #FWCFtw

Si-am incalecat pe-o lingura si va zisei povestea singura!

Multumiri  La Bonbonniere pentru tonele de zambete de vineri! Si oamenilor dragi si gurmanzi, pentru inspiratie!

 

 

Leave a Reply

