Desert

Dintr-o excursie-n alta… (*-* cheesecake japo 3×1*-*)

Pentru ca oamenii asociaza venitul la mine cu gatitul, se-ntampla des sa primesc in avans sugestii nevinovate (totaaaal nevinovate, “numa’ daca vrei”) cu retete de facut impreuna cu ei. Recunosc, asta e si prima mea intentie cand primesc musafiri: sa facem bounding gatind. Asa am ajuns sa facem dragutul de sufleu de inspiratie japoneza.

Nu de alta, dar ne trebuia energie ca sa planuim urmatoarea excursie. Si ceva mai usor de-atat, n-ati mai vazut!

Se pare ca e plin youtube-ul de reteta asta: contine oua, crema de branza si cioco alba. Si se face intr-o ora. Atat! Pentru 4 persoane sau pentru 2 persoane ce vor portii satioase:

  • 125 gr cioco alba
  • 125 gr crema de branza (exact cat are un pachet cochet de Philadelphia)
  • 3 oua (de la frigider sa fie!)

Ouale se separa: din albusuri faci o spuma tare tare tare, de poti sa-ti intorci bolu-n cap. Dureaza nitel, da’ de-aia exista mixere in lume! Apoi topesti ciocolata la aburi si blestemi de toti dumnezeii ca nu ai oala de bain marie. Sau ma rog, constati ca doar incepe sa se topeasca mai greu, si tu faceai ce trebuie.

Si pe urma, amesteci ciocolata topita cu galbenusurile. Incepe sa se netezeasca si sa capete o consistenta draguta de tot. Apoi, pui in vreo 3 ture, tot cat putin, spuma de albusuri. Si amesteci incetisor. Cu o spatula sau telul, nu cu mixerul si nu pe foc!

Daca vrei, adaugi si nitica vanilie sau alte esente. Eu am adaugat 2 linguri de matcha. Un matcha absolut bestial, adus cu grija taman de la el de acasa, de care ma reindragostesc de cate ori dechid capacul.

Am copt pishcotul in vasul de yenna (diametru de vreo 17 cm), nu de alta, dar se coace intr-o tava cu apa ferbinte. Posibil ca tavile cu inel pt cheesecake, sa nu fie destul de ermetice, asa ca mai bine optati pentru ceva de yenna. Am dat cu ulei de cocos hartia de copt pt fundul bolului si pentru margini (da, toate pijamalele mele-s cu vaci!). Pe urma am realizat ca e inutila hartia de pe magine si am scos-o.

Se coace intr-o tava cu apa fierbinte, cum ziceam: 15 min la 170 grade, inca 15 minute la 160 de grade (evident ca n-o sa fie tragedie daca nu stiti cat ii aia), si apoi se opreste focul si se mai lasa inca 15 min in cuptor.

Nu creste foarte mult, dar iese o textura poroasa, moale si totusi pufoasa, de ti-i mai mare dragul sa te-nfrupti din ea. Si ca orice e bun, ai fi tentat sa dublezi cantitatile, dar te rog eu n-o face. Se pleosteste aluatul si isi pierde forma frumoasa. Si-ti iese, in schimb un soi de omleta dulce. Chiar si aia ar fi buna, daca bagi matcha in ea;) Pana una alta, delectati-va cu minunea asta si bucurati-va ca pot fi si lucruri atat de simple, dar totusi, ataaat de savuroase!

 

 

 

 

1 thought on “Dintr-o excursie-n alta… (*-* cheesecake japo 3×1*-*)”

Leave a Reply

