Bunătăți în casă, De prin lumea larga, Sănătos + Gustos

Hummus cu rosii uscate. Orice cu rosii uscate! M-am intoooors (*-*)

Nu pot sta in casa si pe scaun, la computer, vara! Sunt o salbatica si trebuie sa stau in salbaticie, aka prin oras! Dar cand ajung inapoi la domnul Zefty (asa-l cheama pe laptop), pazea, ca vin toate retetele din ultima luna!

Asta, in mod particular, e o reteta cu continut mic de ingrediente si continut mare de RP2. Am scos-o din recentele peripetii olandeze.

Cu urechea mereu ciulita si cu ochi de vultur la specificul culinar al oricarui loc il vizitez, am dat peste ideea de a face hummus cu rosii uscate…si niste pita pufoasa cu rosii uscate. Apoi mi-am amintti ce mult imi plac mie rosiile uscate! (da, am zis asta de 3 ori  in 3 propozitii!)

Alte minuni nu gasesc pe la olandezi-nu toate natiile is asa fainoace dpdv culinar. Mie-mi place olandeza si-o consider una din cele mai faine limbi (stiu, is lovita-n cap!). Dar cum nu le poti avea pe toate, m-am impacat cu faptul ca olandezii n-au decat niste tocanite cremoase si-o branza tare, dar buna, ca mancaruri specifice. Plus un hering murat cu ceapa si castraveti- delicios, dar nu de-ajuns.

Bine, recunosc, am si mancat niste fructe de mare bestiale, cu niste tacamuri dubioase.

Asa ca nu voi vorbi despre cum am constatat pt a 2-a oara ca la olandezi poti manca bine doar mancarea din fostele lor colonii, ci despre cum am ochit o gramada de altele:

  • hummus cu rosii uscate
  • pita cu mozarelloa ierburi si rosii uscate
  • salata din creveti, noodles, si un dressing de-ti bati copiii!

De toate veti afla detalii curand pe blog!

Dar pana atunci, rapid de tot: ideea de hummus cu rosii uscate, aromat cu un buchet de patrunjel proaspat! Se ia o conserva de naut (deci 400 g de naut fiert), 6 rosii uscate in ulei si ierburi, o mana de patrunjel proaspat, si se dau prin robotul in lama S.

Daca va place viata, mai puneti si vreo 6 linguri de ulei de masline, sare, piper si 2 linguri de zeama de lamaie. Apoi incercati sa lasati vreo portie si pentru a 2-a zi…Sa ridice mana sus cine-a reusit!

Leave a Reply

