Ad-hoc!, Bunătăți în casă, Salate și maglavaisuri

Mancare din resturi (*-* Placinta cu cartofi *-*)

Cand nu stiti ce sa faceti de mancare si va doare sufletu’ sa aruncati resturi din mancarurile bune de peste saptamana, optati mereu la un maglavais delicios. Daca credeti ca nu aveti momente d-astea, reveniti-va si acceptati ca toti trecem prin asa ceva.

Eu una am pus pe masa tot ce am gasit prin frigider si lada cu legume si a iesit asa: cartofi din teambuilding-ul de acu 2 saptamani la job (s-a construit o masina din ei), verdeturi lesinate din frigider, jumatati de diverse branzeturi, o pulpa la gratar nemancata la serviciu, plus oua si faina.

Daca vreti cantitati, incercati cu astea…pe sistem “dupa ureche”:

  • vreo 5 cartofi medii
  • 200 g faina (1 cana)
  • 300 g branza de orice fel sau mixta
  • verdeturi aromate, ceapa si usturoi
  • 1 ou
  • carne sau sunca 
  • cate 1 pumn de seminte dovleac si alune crude nesarate

Da, stiu- asocierea carnurilor cu lactatele e o idee proasta pt fenomenul flatulent, dar cateodata iti mai scapa o pofta de-asta. Cel mai greu a fost sa curat cartofii! Nu mi-a placut niciodata treaba asta; dureaza o vesnicie si iti strici unghiile pentru vreo 2 luni! Da’ cu niste muzica pe fundal, mi-am facut curaj.

Deci, cureti cartofii, ii razuiesti-de preferat cu robotul dupa ce-ai testat toate variantele de taietori. Scapi de 2 ori un cartof pe jos. Daca te stii om curatel, il clatesti putin si-l adaugi inapoi in compozitie. Daca n-ai apucat sa faci curat, curata altul.

Dupa care, storci bine cartofii razuiti, ca sta apa pe ei ca-n baltile de langa Teatrul National, dupa o ploaie torentiala de vara.

Din cojile de cartofi, daca tot m-am ostenit sa le obtin, am facut chipsuri. Sa ne oprim 2 min din respirat, ca sa admiram acest platou fabulos, pe care mi-l propun de vreo 4 luni!

DSC03714-01

Siiiii sa revenim: se adauga in continuare faina, oul si se framanta din degete, ca pe alte aluaturi. Imparti aluatul in doua si il modelezi in ce forma vrei- rotunda ori patrata (dupa tigaia pe care o detii).

Intre timp, pregatesti umplutura- oricare o fi ea. Eu am prajit niste seminte de dovleac si alune, am taiat branza si toate celelalte maruntele. Apoi le-am montat in tigaie, in ordinea asta: niste unt, prima foaie de aluat din cartofi (prajita 5 min pe o parte), semintele + alunele + verdeturile, branza.

Le-am mai lasat inca vreo 5 min la foc mic si am adaugat a 2a foaie din asa-zisul aluat. Pentru a2a foaie, adaugati nitel mai multa faina, daca se cere. Pe a2a foaie nu o poti intinde cum vrei, ca strici restul compozitiei. O tii vreo 2 min, cat sa se inchege, dupa care intorci toata compozitia invers si prajesti cum trebuie a2a foaie.

Iese o bunatate de placintuta, recomandat sa fie mancata aproape imediat. Nu de alta, da’ branzeturile alea super elastice te lasa mut; e pacat sa nu profiti de ele imediat!

Mancare de facut pentru un pranz si apoi luat cu tine intr-o zi lunga. Cum ar fi una de savurat Tiff-ul (*-*).

 

 

 

 

Leave a Reply

