Acrobații în timpi-record, feat. Mr. Cocos & Mr.Chips

Cum ziceam pe feisbuci, vin cu reteta cocosita pana nu m-apuca dimineata de joi. Nu de-alta, dar poate aveti de facut un cadou, intampinat niste oaspeti sau (preferata mea) de vazut un film, si n-aveti ce pune pe masa.

Nefericitii de noi, gurmanzii astia ce cauta si chestii sanatoase, si gustoase, si gata in 5 minute! Cea mai realista solutie ar fi sa va preparati una din astea doua: fursecuri cu cocos ori batoane cu fulgi de ovaz- retete care va ies garantat.

GM_20160518_222516

Ca tot omul pofticios, am fost mereu fascinata de fursercurile astea americanesti-faimoasele chocolate chip cookies, o chestie care-ti iese chiar si daca amesteci din greseala zahar cu unt, cu faina si oua, si scapi in ele ciocolata. Baiu-i ca provoaca dependenta si in cantitati mari, is al naibii de nerecomandate. Dar totusi, mai merg facute din cand in cand:

  • 1  cana de unt topit sau moale
  • 3/4 zahar alb
  • 3/4 zahar brun
  • 2 + 1/4 cana faina
  • 1 ou
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1/2 lingurita sare
  • ciocolata cata vrei…incearca sa vrei vreo 200 gr
  • si estenta de rom,vanilie,migdale,lamaie…combinatii de 4 luate cate 2 ;))

Intai zaharul, oul si untul se amesteca ca si atunci cand erai mic si te punea bunica/mama ce nu auzise de mixer, sa amesteci amestecul pt piscot! Peste ele adaugi chestiile prafoase bine omogenizate. Si poc, bilute–> cuptor 10 min–> halit –> fericit! Nu uita sa le modelezi in bilute mici, pe care pe urma le apesi putin. Ca se-ntind in tava de mama focului si te trezesti ca-ti iese o patura de prajituri. Sau le pui mai mari si mai putine in tava, ca sa iasa cat de cat normale.

Prajiturelele tre’ sa fie moi in interior, crocante in exterior. Le lasi 15 min la racit si le imparti prietenilor-cel mai eficient!

Daaaaar, nu ma puteam impaca tare mult cu povestea asta, asa ca am redus toate ingredientele la jumatate, am adaugat nuca si am facut cocosul celebru:

  • 1/2  cana de unt topit sau moale
  • 3/4 zahar de cocos 
  • 1 cana faina de cocos
  • 1 ou (sau 3 de prepelita,eu numa d-alea mici am avut in frigider)
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • 1 varf de sare
  • ciocolata- ochiometric (neagra, rupta in bucati mici)
  • nuca, fulgi de migdale
  • si optional- esenta de rom,vanilie,migdale,lamaie…

Astea-s ingrediente pentru o tava. Reteta a fost facuta cu titlu de experiment, dar a iesit o minunatie pe care vreau s-o refac la nesfarsit! Si de ce nu, data viitoare, cu unt de cocos in loc de unt clasic.

Faina de cocos nu creste, asa ca nu tre’ sa-ti faci griji de cat de expansive vor fi prajiturelele. Modeleaza-le cam cat de mari vrei sa iasa, vor creste foarte putin. Lasa-le neaparat 15 min la racit! Iti va iesi un continut sfaramicios, dar foarte gustos, care se tine laolalta, daca-l lasi sa se raceasca. 

Si reteta numarul 2…Inca una rapida, gustoasa si fara batai de cap. Pacat de ea, ca ajunge sa fie zisa la urma. Dar nu e mai putin valoroasa:

  • 2 banane medii (coapte)
  • 1 cana de fulgi de ovaz moi
  • 1/4 cana de nuci,migdale,seminte (nu stafide, ca se cam ard!)

Zdrobesti bananele cu furculita, adaugi fulgii si nucile, amesteci tot. Si le modelezi in ce forma vrei tu, apoi le lasi 15-20 min max la cuptor (foc mediu). Cu supraveghere!

Eu le-am facut triunghiuri, ca par apetisante. Si desi le-am facut deja de 6 ori in ultimele 2 saptamani, n-am apucat sa fac vreo poza. Dar poate imi face careva din voi, dupa ce apuca s-o incerce.

Atat! Fug la job! (*-*)

EDIT: ba le-am pozat intr-un fnal, cand le-am facut a 7-a oara. Ia uitati aci:

 

Note:

  • Pentru mai multe detalii despre magia din chocolate chip cookies-urilor, aici e o tipa ce s-a caznit toata viata sa le imbunatateasca, cu toate trucurile aferente
  • Faina de cocos- e de fapt o minune, care spre deosebire de cea de grau, nu se umfla. O pudra fina obtinuta din nuca de cocos razuita, deshidratata si degresata. Daca vrei, o dizolvi in apa si ai si lapte de cocos.

 

2 thoughts on “Acrobații în timpi-record, feat. Mr. Cocos & Mr.Chips

Leave a Reply

