Jurnal de Japonia- Okonomiyaki

Sunt iar intr-o scurta vizita pe la domnul blog, ca sa va mai intretin pentru inca putin poftele culinare nipone. Azi nu-i nimic despre carne negatita, arome imbatatoare ori taietei pe care-i sorbi cu nesat. E despre un fel de mancare, dar mai ales despre un stil de gateala care ma lasa mereu in extaz.

Americanii, lenesi si lipsiti de imaginatie, i-au zis “pizza japoneza”. Asa i-am zis si eu acu-s doi ani, da’ mi-am facut temele afland mai multe despre Okonomiyaki. Pe scurt, s-ar traduce “ce vrei tu, gatit pe grill”. Un mix de ingrediente, legate cu oarece (ma refer la oua,aluat etc, nu la obiecte de mercerie!). E un preparat de seama in Osaka si Hiroshima. Iar cel din Hiroshima e hiroshimayaki…probabil tradus “prajeala din Hiroshima”. Ni l-a gatit una din gazdele din Japonia si de-atunci, am ramas indragostita de mancarea asta.

Atat de ghiveciul si aromele ce le poti pune in el, cat si de felul in care ne-a fost preparat. Mai exact, pe o plita electrica, pe masa din sufragerie, un stil de gateala ce incurajeaza “sezatoarea cu gatit”. Sezatoarea asta, un obicei foarte firesc la niponi, mie una, mi se pare combinatia perfecta de petrecut timp cu oameni dragi tie.

Asa ca, mi s-a daruit o noua jucarie (sau poate mi s-a imprumutat,inca nu m-am lamurit)-o plita electrica aproape identica cu cea vazuta in Japo. Si pe urma, cu un mix de arome carate de acolo, plus banala varza de Romania, am tras o cina de zile mari.

Ingrediente pentru Okonomiyaki (pt 2 portii sanatoase)

  • aluat dintr-o cana de faina + 1/2 cana de apa. Aici merge dupa ochi, sa va semene cu aluatul de clatite, ca tre’ turnat in plita
  • 1/2 capatana medie de varza
  • carne de vita/porc (fasii subtiri de ceafa….tulai, nici nu suna a film cu zombies)
  • 2 oua
  • germeni de ridichi (eu n-am mai gasit, da’ e foarte bine sa-i aveti)
  • condimente felurite (mai ales cele cu aroma de peste si alte vietati marine. Mergeti la Taste of Asia, in Cluj, pentru astea)
  • taietei chinezesti (optional)
  • sos worcestershire
  • maioneza ori ceva sos de iaurt
  • 1 spaclu si curaj

*** Aluatul e pt un anume tip de Okonomiyaki- Hiroshimayaki. Cel clasic,  e cu toate ingredientele amestecate si inecate-n ou- un soi de omleta fantastica.

*** Toata smecheria merge facuta atat pe plita electrica, cat si-n tigaie. Desi, cum ti-ai putea pune prietenii in fund in preajma aragazului, fara sa ajungi pe urma la stirile de la 5?

Pana una alta, vedeti ce-am facut eu…

Asa se face acasa: torni 1/2 polonic aluat pe plita incalzita (super slow cookin’), pui varza, alte minuni si germenii, carnita nitel prajita tot pe plita, apesi bine amestecul,spargi oul de legat toate astea peste, mai dai cu putin aluat, iti faci trei cruci si apoi o intorci pe cealalta parte. O lasi inca vreo 5 min si apoi o pui in farfurii, o tai cu spaclul si pui niste bonito flakes deasupra; fulgi d-aia ce miros intens a peste si au arome imbietoare. Manci si dormi!

Ce-au facut japonezii acasa la ei…Practic, un sandvis de bunatati, intre o lipie din aluat si taietei chinezesti (noodles).

Si ce-a facut un bucatar, cand am dat bani pe asta…

Si cam atat, ca deja imi ploua-n gura si mor de nerabdare! Iar de mi-a scapat ceva, ma angajez sa va raspund aici ori in comentariile de pe fb. 

Deci: plita, spaclul, prietenii si la treaba! (*-*)

 

 

Leave a Reply

