Bunătăți în casă, De prin lumea larga, Desert

Canneles!!! (*-* desert franțuz *-*)

Tulai, de mult n-am mai publicat un gand si-o acrobatie! Dar asta nu-nseamna ca nu m-am indeletnicit cu spectacole prin bucatarie. Dimpotriva, am facut experimente felurite, din care cateva-s bune de redat si-aci. E o lista lunga si s-ar putea sa adorm pe parcurs. Daca vreti sa cititi toate povestile, ramaneti prin preajma zilele ce vin.

This slideshow requires JavaScript.

Cea de care-s cel mai mandra e treaba cu canelurile. Domnu’ stie cum le-o fi zicand in romaneste. Dar stiu sigur ca am suspinat la savurarea lor de cate ori o stresam pe Ioana de la A la tarte sa-mi puna cate 4 la pachet. Eu nu ies din acel local fara pachetelul de caneluri! Reteta e una simpla. Ce-mi lipsea era tava. Cum n-am gasit in carfururile romanesti asa ceva, sau pe net, am primit una de la Flore (si-i si multumesc pe aceasta cale). Ca se pare ca-n carfururile frantuze is pe toate gardurile… Si de-atat a fost nevoie!

Reteta in sine e super simpla, doar ca tre’ tinuta compozitia cam 24 de ore la frij. Am crezut mereu ca-i mai complicat de-atat sa faci deserturi d-astea de Bordeaux. Mai ales cand am gasit o reteta unde mentiona folosirea cerii de albine. Da’ mi-a trecut frica.

Canneles bordelais

  • Pe scurt: lapte, oua, faina, zahar si vanilie. +/- rom (dar mai bine puneti!). Si tava avea deja reteta pe ambalaj! 
  • Pe lung: 250 ml lapte, 70 g faina, 30 g unt topit, 120 g zahar, 1 ou intreg si un galbenus, 3 linguri de rom, 2 lingurite esenta de vanilie.

Le-am cantarit cu sfintenie, am pus scurt la incalzit laptele cu romul, vanilia si untul. Am batut laolalta ouale, peste care am pus zaharul si faina, cu mixerul. La urma, le-am amestecat pe toate-toate cu telul, si le-am pus sa se calmeze pana a 2a zi.

A2a zi, cu ochii pe ceas sa se faca cele 24 de ore de hodina, am amestecat inca putin cu teul in compozitie. Umpluta doar cam 75%, am pus canelurile in forma de silicon la cuptor 10 min la 210 grade. Se umfla ingrijorator de mult compozitia: PANICA PANICA! Apoi mai tre lasata inca vreo 25 min la 180 grade si-si revine. Pffff, transpiratie, stress! Si pam! Se raceste vreo 10 min si se poate incurgita.

Iese un desert delicios, crocant deasupra, dar moale in interior. Pe care, sincer, n-am putut sa-l tin mai mult de 5 minute pe masa. Am avut un ajutor de nadejde, asa ca am terminat repede 5 caneluri! Dragoste la prima vedere! Imi cer scuze tuturor celor carora le-am facut pofta cand am primit tava minunata. Daca va bantuie pofta, gasiti unele la fel de bune la “A la tarte“. Sau chiar incercati sa faceti le faceti si voi (8_8).

 

Leave a Reply

