Luzală cu leurdă! (*-* gustări cu leurdă *-*)

Nush’ cum sunteti voi, dar in cercul meu de prieteni si pa zidul meu de feisbuci, e anormal de plin de retete cu leurda. A inceput acu vreo saptamana! Iar dragostea mea pentru ea a inceput cam pe cand a-nceput si cea pentru muntii din Padis! Mergeam intr-o zi prin padure si m-a izbit un iz usturat sub nari, de era sa-mi lacrimeze ochiul. Si de cand m-am lovit de buruiana/iarba asta divina, am tot gasit pretexte s-o folosesc in bucatarie.

DSC_6765-01

Ieri am ajuns cu 3 legaturi de leurda acasa. Proaspata! De congelata ma saturasem 😉 Si am facut gustarele si pesto cu leurda. Exact cum zice mai jos:

Pesto de leurda:

  • 100 g de muguri de pin/ migdale (sau mix din cele doua)
  • 100 g de leurda (1 legatura si jumatate)
  • 100 g parmezan razuit
  • cam 80 ml ulei masline
  • sucul de la juma’ de lamaie
  • sare

Ca orice pesto, incepe cu mugurii de pin. II strivesti nitel in mojar, apoi ii adaugi impreuna cu toate celelalte ingrediente in blender/robot cu lama S. Uleiul de masline si sucul de lamaie, pune-le tot cate putin, pana-ti place gustul lui. Iese destul si-l poti tine la frigider vreo 5-6 zile. Cat pentru vreo 6 portii sanatoase de paste cu pesto, de exemplu…

 

Avocado cu leurda:

  • 1 avocado bine copt
  • 1 legatura patrunjel
  • 1 legatura leurda
  • suc din juma’ de lamaie si sare

Tai verdeturile, zdrobesti avocadoul, pui sucul de lamaie si sarea–> amesteci–> savurezi!

Gustare cu leurda:

  • 100 g de branza de vaci (adica juma’ de pachet)
  • somon afumat (cantitate ochiometrica)
  • sare
  • leurda
  • castravete (optional)

Cut cut-mix mix-eat smile!

Cum? Pe niste pitute date cu ulei de masline si tavalite putin prin tigaie. Cat sa se prinda crocanteala de ele.

Si daca tot au iesit 2 borcanele de pesto, l-am tavalit de-ndata peste niste paste bune dintr-un soi nou. Vaaaaaaai, n-aveti idee ce bune-s pastele astea! Sunt cu rosii si rozmarin, dar m-au bucurat la fel de tare ca cele cu usturoi si busuioc. Exact ce-ti trebuie pentru o cina fabuloasa! Si pentru noul sezon de House of Cards ❤ ❤ <3! Plus niste Daft Punk (*-*).

Snap it, work it, quick – erase it,
Write it, cut it, paste it, save it,
Load it, check it, quick!

Make it!!!

Note:

  • Daca nu stiti deja, va invat eu acu niste regionalisme eficiente: sa fii lud inseamna sa fii nebun. Luzala e deci o nebunie! frumoasa, in cauza leurdei 😉

 

Leave a Reply

