Barselona continuã!

Periplul culinar catalan s-a incheiat de oarece vreme, dar am ramas cu zeci de impresii si culori felurite. Si evident, un amestec dubios de gusturi surprinzatoare. Dupa cum mi-e obiceiul sa transform orice excursie intr-o forma sau alta de turism culinar, s-a produs o implozie de bucurie cand am pus piciorul in La Boqueria.E langa Rambla si-i un loc plin de bunatati si mirosuri exotice, pesti cu ochi bulbucati, sunca de buzunar sau fructe de peste mari si tari. Pluuuuus, cum era si de asteptat, multe smoothie-uri si preparate ad-hoc din produsele disponibile in piata. In 2005 a castigat premiul pentru cea mai buna piata din lume. Ceea ce a si fost pentru mine. Dati un ochi prin pozele de mai jos si spuneti-mi ca nu-i asa!

This slideshow requires JavaScript.

Cu toate simturile in alerta, nu ma puteam decide daca sa aleg ce mirosea mai bine ori ce era mai colorat. Am cedat in favoarea culorilor si am mancat niste fructul dragonului, de-a dreptul fuchsia! Cu care m-am manjit si pe mine si pe toti pe care i-am servit. Gustul nu e cine stie ce, doar textura si culoarea m-au fascinat. Asta a fost primul indiciu pentru o treaba confirmata in excursia asta la oras cu mare: daca esti un gurmand si esti curios, gasesti cu usurinta o gramada de bunatati si la noi in tara. Nu mai e nevoie sa strabati tari si orase ca sa savurezi bunatati si sa incerci lucruri doar din povesti stiute. Globalizarea a facut ca acelasi papaya si fructul dragonului (pitahaya) sau capsuni de iarna ce vin la noi in Ro, sa fie cele care au ajuns si-n tarabele din La Boqueria.

Doar fructele de mare au ramas o delicatesa in natiile cu iesire la mare; lucrul asta nu-l contest! Si am profitat din plin de asta in scurta sedere la orasul cu barca numarul 9! Despre asta, continui imediat…

One thought on “Barselona continuã!

Leave a Reply

