Tartatatatatata! (*-* tartă cu cartof dulce*-*)

Am reveeeenit! Azi gandesc totul pe fuga si pe repeat! De la melodia asta, de care sunt obsedata de mai bine de o luna deja. Asa ca o sa vars o galetusa de cuvinte despre tarta asta recent ispravita. Cum care? Cea dulce! Cu branza, gem de portocale si surpriza (chiar si pentru mine): cartof dulce!

This slideshow requires JavaScript.

Cum ziceam, a fost o surpriza pentru mine reteta asta. Pentru ca am vazut undeva o sugestie de tarta cu cartof d-asta colorat de zici ca-i morcov, mintea mea redusa a dedus imediat ca o fi tarta dulce. Era de fapt o reteta de quiche (tarta sarata). Dar, pe principiul lui Dali, cum ca greselile-s sacre, am combinat:

  • Aluatul de tarta, facut deunazi (omg,ma citez singura. Ce usor e sa fii cool pe net!) si recent evadat din congelator, pluuuuus:
  • 1 -2 cartofi dulci (luati cu incredere d-astia,is bestiali!)
  • gem de portocale (ca e prea inalt borcanul si tot cade din frigider)
  • branza de vaca slaba (nu vaca,ci branza!)
  • 2 oua si smantana de gatit pentru inchegat umplutura de tarta

Evident c-o puteti scoate basma curata cu orice umplutura care aduce cat de cat a tarta dulce. Dar pana una-alta, eu vi-o sugerez pe asta. Ca sa va conving sa va imprieteniti cu cartoful asta mai deocheat. Eu am facut asta la sugestia lui Steli mai demult si nu regret. Pentru tarta l-am taiat in bucatele si l-am dat 25 de minute la cuptor. Daca tot erau pe masa, un alt cartof  l-am taiat paie si l-am pus la cuptor cu parmezan. Nu m-am putut abtine, e delirant de bun!

Deci, se ia tarta, se intinde, se lasa 20 de min la frigider inainte de a o coace. Sta 20 min la cuptor, si abia apoi se pune umplutura.

Am amestecat o cutie intreaga de branza (250 g scria pe ea) cu 3 linguri sanatoase de gem de porto cu ghimbir (mi-i gura puuunga acu!), cu un gem de afine (ramas prin frigider), cartoful crocant copt, lasat asa-bucati mari. Pe urma am adaugat smantana cu ouale batute.

Si pac, inca 20 de min au stat toate la cuptor! Evident, a trebuit sa mai adaug niste goji si rodie deasupra, ca altfel simteam ca nu-i completa acrobatia!

O serviti cu mana si cu pofta. Cu gemuri de orice culoare sau inghetata deasupra. Si o sa regretati ca n-ati pus cartof copt pana acum in cremele dulci! Si-o sa zambiti! Ei, ca vi-am si prezis viitorul ! Tarta asta mi-a dat puteri nebanuite.

Ar face bine sa ma inzesteze si cu niste timp, ca sa apuc sa va mai scriu si de celelalte retete. Pana la alte acrobatii, va las cu o tema de cugetat. Si data viitoare, planuiesc sa va scot ochii cu treburi serioase:risipa alimentara si cum o sa deveniti curand pamanteni responsabili (*-*). Tzuc!

Note:

  • Daca va sta inca gandul la cartoful ala cu parmezan, sa stiti urmatoarele: dupa ce ii taiati pai, dati cartofii prin ulei (de cocos ar fi cel mai indicat), condimente si coaceti tot pe hartie de gatit. Mie mi se fac crocanti in 15 min, adaug parmezanul si ii mai las 5 minute. Si pe urma, imi zic ca nu mai fac niciodata asta la 10 30 PM. Dar se repeta des….Of! Ce bun!

 

 

 

Leave a Reply

