Bunătăți în casă, Experimente, Salate și maglavaisuri

Tarte,chișuri,cepe,lacrimi…(*-* tarta cu ceapă și brânză *-*)

Buna seara prieteni, buna seara 2016! (e mereu foarte haios sa saluti ca Minculescu). Azi va povestesc despre cele mai recente acrobatii in bucataria de zmea, o treaba noua pentru mine- tarte 100% facute in casa, in reprize de cate 20 de minute.

This slideshow requires JavaScript.

Noroc cu wordpressu’ si topurile anuale si cu Mazilique, care si l-a publicat. Plus ultimul articol al Chicinetei, ce m-a inspirat sa-mi continui experimentele zmeice. Altfel, mai trecea inca un an pana faceam prima mea tarta.

Ce e si cu tartele astea/ quiche-uri sau maglavaisuri cu crusta…cum vreti sa le ziceti!? Pai, dureaza sa le faci si iti tre’ cuptor bun si rabdare. Asta pana faci prima tarta reusita si te prinzi de smecherie. Faci aluat de pus la frigider si cand ai chef, scoti ca din palarie o bunatate de tarta, cu orice ai in bucatarie. Deci aluatul, intocmai ca-n sfaturile mazilice:

  • 280g faina
  • 140g unt rece
  • 8 linguri de apa rece

Bagi faina si untul in bol, degetele prin ele si apoi apa. Framanti putin, cat sa stea impreuna compozitia si apoi il dai la frigider min. juma’de ora. Sta acolo 1-2 zile, daca n-ai vreme de el indata. Eu m-am intins si am facut aluat cat pentru 2 tarte.  Ce s-a intamplat cu al 2lea, aflati mai incolo.

Ce mi-a placut mie cel mai mult in toata treaba, a fost sa folosesc noul sucitor, al’smecher de face treaba in locul tau 😀 Dupa ce-am chitait si topait prin casa de cat de bine mi-a iesit (fac asta des cand gatesc), l-am pus in tava artsy-fartsy si l-am tinut la frij inca 20 de minute.

Scos din frigider, l-am injunghiat putin si acoperit cu hartie de copt si boabe de naut (sau fasole, ceva greu sa fie) si l-am pus la cuptor. Cate minute credeti? Fascinant: tot 20! Sa se rumeneasca tarta, dar fara sa se umfle-n pene;)

Umplutura:

  • 1 lingura cu varf de unt
  • 8 cepe mici (cat un ou de mici 😉 )
  • 2 oua
  • 280ml de smantana pentru gatit (1 cutie plus inca ceva)
  • 4 felii lunguiete de branza maturata/cascaval/etc
  • sare, piper, alte picanterii-daca va tine stomacul.

Si la umplutura m-am distrat cel mai putin. Chiar am bocit! Ca nici in ziua de azi nu m-am invatat minte sa curat ceapa cum trebuie. Am cerut sfaturi (pe hangouts):

Eu:
ioai,tre sa ne luam ochelari de scufundat
ca sa mi-i pun cand curat ceapa:D
Sotul:
:))
da nu cred ca are importanta
ca iti intra pe nas
Eu:
atunci,vreau o masca d-aia de hazmat:D

Pana la urma, le-am tinut in apa si le-am venit cumva de hac. Cepele aproximativ maruntite (nu are sens sa va cazniti cu taiatul, ca doar le caliti destul), au stat la foc mic in niste unt, aproape 20 de minute. Ceapa gata rumenita s-a amestecat cu restul ingredientelor si le-am varsat in tarta scoasa din cuptor. Am dat cu niste branza razuita peste. Evident, nautul si foaia de copt n-au devenit parte din umplutura…

Cu oarecare miscari acrobatice, am reusit sa nu vars umplutura din tava si nici sa ma ard punand tarta in cuptor, la 200 de grade. Si am pus bufnita de paza la cuptor pt alte…20 de minute!

Si ce sa vezi? Mi-a iesit prima mea tarta! Cu ceapa caramelizata si branza! Si cu o tentativa de food styling esuata: cepe din aluat necoapte.

Pfoaaa, bucurie, artificii si apoi infulecat. De la atata topait, muream de foame! Tarta s-a insotit cu o salata din valeriana, ciuperci crude, mazare si rosii cherry-ramase de la mesele de sarbatori. Tartelor le sade mereu bine langa o salata colorata 😉

Si-acum, o portie de RP2.*

Cu toate ca am bifat-o pe prima, tarte n-o sa prea gasiti la mine-n bucatarie-suntem abia la inceputul relatiei eu si ele, nu m-am decis inca ce simt…Dar sigur gasiti unele delicioase la ce-mi place mie sa numesc “fabrica de quiche-uri”-Mint Bistro. Si mai nou, la A la tarte-nou nout, doar de 2 zile deschis!… Nu va faceti griji, nu o sa se anihileze reciproc, ca sunt localuri ce vand concepte diferite. Fiecare foarte ok in felul lui.

Asa, si ce se intampla la A la tarte? Pai, se servesc si tarte dulci si sarate. Asa cum am planuit si eu cu aluatul asta ce-l vedeti in prima imagine: am pregatit o jumatate pentru tarta cu ceapa si a 2-a jumatate, pastrata la congelator, urmeaza sa fie onorata cu o umplutura dulce. Curaaaaaand! Om nom nom 😀

Note: 

  • Daca nu ati dedus inca, va previn eu de pe-acu: blogul asta contine mult RP2 (acronim pentru expresia “retete piperate cu pareri-R si doi de P- un compus alcatuit din: 33% convingeri, 33% dileme si 33% recomandari + 1% habarnism/euforie de om care scrie si crede ca e citit. Aceasta denumire se datoreaza recentelor vesti ale introducerii celor 4 elemente noi in tabelul periodic).
  • Cele 20 de minute magice ce par secretul tartelor bune, nu tre sa fie exact 20. Mai dati si voi un ochi la cuptor, ca e pacat sa ardeti bunatate de gateala din cauza cuptorului uneori prea fitos.
  • Noroc si cu Ale si Maria pentru inspiratie. Ele mi-au zis de cele 2 dame pricepute (mentionate mai sus) si acu le tot citesc. Ca sa ma conving tot mai mult, ca e cea mai frumoasa nebunie sa scrii despre mancare 😀

M-am prostit! Fac editare la ce-am zis mai sus acu ceva vreme, pentru ca am descoperit reteta perfecta de tarta buna. Trecuta prin atelierul de gatit tarte de la -cine credeti? Evident- A la tarte! , n-am putut sa ma abtin sa incerc reteta lor- care pur si simplu ma lasa in reverii! Asa ca, am 2 lucruri importante sa va zic: despre reteta imbunatatita de facut tarte, si despre cat poate fi de grozav sa organizezi ateliere de gatit; cel mai grozav!

Pe scurt, asta presupune sa faci o tarta buna: Faci aluatul + 30 min la frigider + adaugi ingredientele principale + torni amestecul lichid + 30-40 min iar la cuptor ==> savurare!

Aluatul de tarta

  • 200 g faina
  • 90 g de unt rece, taiat bucatele
  • 1 ou intreg
  • 20 ml apa rece
  • varf de sare

Sfat important: amestecati cele uscate prima oara, apoi oul cu apa si sare, puneti-le peste.

Liantul

  • 200 ml lapte
  • 200 ml smanatana lichida
  • 3 oua intregi
  • 3-4 catei usturoi
  • piper
  • nucsoara (cata va lasa obisnuinta)

Pe astea le amestecati cu blenderul/ mixerul/ manutele, alegeti voi care va place mai mult.

Apoi urmeaza umplutura, unde puteti pune ce va pofteste inima. La unele tarte, liantul e inlocuit de 3 oua simple- fara alte sofisticatiuni. Si ordinea e, dupa am zis: aluat pus in tava + 30 min la frigider (cel mai bine, invelit in folie alimentara), adaugat ingredientele uscate + turnat liantul + dat la cuptor 30-40 min (cu supraveghere).

Eu am facut weekendul trecut una grozava cu spanac, telemea de oaie si niste Brie deasupra. Si-acu-mi amintesc cat de bun e spanacul cu Brie intr-o tarta!

Poftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa buna!

 

2 thoughts on “Tarte,chișuri,cepe,lacrimi…(*-* tarta cu ceapă și brânză *-*)”

Leave a Reply

