Festinuri festive (*-* eggnog *-*)

Anul asta m-am hotarat sa dublez Craciunul… Cand nu stai in acelasi oras cu parintii, dar stai cu majoritatea prietenilor, devine frustrant sa impaci si capra si varza. Asa ca am facut prima cina de Craciun cu prietenii, cu cadouri, impodobit de brad si tot tacamul. Pretextul perfect sa-mi exersez abilitatile de gatit (si sa-mi spele altcineva vasele ;)).

Bucatele de pe masa (ca sa le numesc pompos) au fost variate, dar usor de facut. Despre fiecare vi-oi zice zilele astea, poate va servesc drept idei de rev. Dar incep cu lichiorul de oua, dragul de “eggnog”.

This slideshow requires JavaScript.

In apararea mea, am balansat partea exotica din aceasta cina (eggnog, pigs in a blanket) cu treburi romanesti (cozonaci si jumari). Cand am vazut reteta de lichior de oua, mi-am zis ca o fi el popular de Craciun, dar mie-mi sugereaza doar ca voi sta mult la toaleta…Adica rom,oua si lapte…’mnezeule! Pe urma am zis, hai fie,o viata avem! Iar statul pe tron (in cel mai rau caz) va fi prilej de terminat cartea aia inceputa in septembrie;). Deci, cu reteta de la Jamie Oliver:

  • 3 cani de lapte (cam 700 ml)
  • 1 cana de smantana lichida grasa (240 ml)
  • 3 bete de scortisoara
  • 1 baton de vanilie (sau esenta, ca nu gasim pastai pe toate gardurile)
  • nucsoara (cam 1 lingurita)
  • 5 oua
  • 2/3 cana zahar (aprox 130 g)
  • 175 ml rom negru (am folosit Barbados Dark Rum)

Avand in vedere ca stiu mai multe despre fizica cuantica decat despre rom, a fost o provocare de la inceput pana la sfarsit pt mine: sa gasesc raftul cu rom in Auchan, sa dau de un rom bun (nici azi nu-s sigura ca am si gasit), sa nu uit sa pregatesc tot din timp, si sa tai cum trebuie batonul de vanilie. Ce mai, m-am distrat de minune!

Deci, ce tre facut ca sa iasa bunatate de bautura? Secretul e sa le amesteci cum trebuie si sa tii amestecul la frij pana inainte de servire.

Amesteci tot, mai putin romul ,zaharul si ouale, pe foc. Cand adaugi batonul de vanilie, pui si semintele rase de pe el, si coaja. Daca esti Cami, te asiguri de doua ori ca nu te-ai taiat si pe tine separandu-le! Le ametesti frumos in oala pana da in fiert, moment in care retragi oala de pe foc si-o lasi in pace o vreme.

Separi albusurile de galbenusuri si amesteci galbenelele cu zaharul bine de tot. Ca atunci cand erai mic si te punea mama sa faci amestecul de piscot si n-aveai mixer. Si invarteai pana se dizolva zaharul si blestemai toata prajitura si cine o fi inventat-o! Treci peste traumele copilariei, opresti mixerul si adaugi cu masura amestecul mai sus pomenit pana se omogenizeaza toate. Apoi pui romul (savurezi momentul,ca e prima oara cand bagi rom in lapte) si dai la frigider cel putin peste noapte.

Ah,era sa uit! Scoti pastaia de vanilie si betele de scortisoara inainte sa pui lichiorul asta la rece!

Cand vine vremea servirii, bati albusurile separate pana se face o spuma pufoasa, de incorporat in lichior. Inainte de servire faci asta, dar e optional. Unii prefera sa-l bea asa mai lichid. Si-asa o fi bine…Oricum mie mi-a placut asa cum a iesit! Mai pui deasupra cata nucsoara te lasa inima.

Un sfat totusi, as mai avea: lasati albsurile la temperatura camerei macar vreo 30 de min inainte de a le bate…sau folositi unele noi, ca din cele de cu o zi inainte reci, n-are cum sa va iasa o spuma pufoasa si se strica tot maglavaisul!

Ies 8 portii sanatoase si niste invitati multumiti. Ameteala e garantata si se obtine instant;) A fost o seara minunata, in mare parte si datorita lichiorului*. Dupa ce am dat pe gat un paharel de lichior, organizarea mesei de Craciun a devenit floare la ureche. Va invit sa descoperiti si voi ce s-a intamplat in capul meu dupa ce am ingerat eggnog-ul, aici.

De revelion, ciocniti deci, cu lichior de oua 😉 Sau oricand, de cate ori va apuca pofta de asa ceva!

Note:

  • * Glumesc, chiar am avut oameni frumosi tare in vizita! Ei au facut seara de neuitat.
  • Eggnog-ul merge si cu cioco. Pentru asta, adaugati vreo 15 cuburi de cioco topita si puneti si 2 linguri de cacao cand amestecati galbenusul cu zahar.
  • Siiiii, siiii… smecheria de la final: cu romul ramas puteti ameti spiritele celor care aleg sa inceapa vesel cina- rom, cola + lamaie si …petrecere!

 

 

 

 

 

One thought on “Festinuri festive (*-* eggnog *-*)

Leave a Reply

