Gustări în 2, Ușor și sățios

Verzituri la tigaie (*-* clatite cu spanac *-*)

Se prea poate sa fiu acuzata de o obsesie nelalocul ei pentru culoarea verde. Chiar va rog-e confirmata pasiunea mea pentru aceasta culoare. La fel cum e si obsesia de a nu risipi mancarea. Asa ca in dimineata plecarii spre Craciunul in familie, curatenia din frigider a rezultat in niste clatite aromate si ochiuri romanesti.

This slideshow requires JavaScript.

Inspiratia mi-a venit de la ierburile uitate ale unei bucatarese haioase. Mi-i drag de retetele ei, pentru ca ma invata o gramada de lucruri valoroase despre retetele romanesti de odinioara. Si cum vroiam de mult sa refac reteta cu clatitele verzi, m-am pus pe treaba.

  • 3/4 cana de faina integrala (de-asta aveam acasa, merge si alba)
  • 3 oua
  • 150 ml de lapte
  • sare si 1 lingurita praf de copt
  • 100 g spanac baby (sau orice alte verdeturi aveti proaspete/la pastrare). Eu am pus si leurda si urzicile din congelator, ca ma topesc dupa ele!

IMG_5059-01

Se amesteca toate in blender si iese o nebunie verde! Imi creste nivelul de endorfine doar cand ma uit la poze 😀 Amestecul se coace-n tigaie pe stilul crepes sau clatite americane. Ce conteaza mult aici ca sa fie mai savuroase, sunt micile detalii:

  • pentru o clatita pun nu mai mult de-un polonic de amestec
  • inainte de fiecare noua clatita, ung cu ulei tigaia
  • la urma, cand e gata clatita, o dau cu unt deasupra, sa nu fie prea uscata. Se topeste el, ca doar e calda clatita.
  • se razuieste si cascaval/parmezan pe fiecare clatita, ca sa te indragostesti lulea de clatitele astea!

Nostalgia ierburilor uitate mi-a amintit de un retetar primit de la mama. Cred ca e mai vechi decat mine, dar m-a fascinat mereu subiectul lui: are retetele preferate ale scriitorilor romani.

Am dat si peste magicele oua romanesti <3. P-astea le faci simplu si rapid, adica le improsti in apa care fierbe, cu 2 linguri de otet si 1 de sare. Le tii acolo cam 4 minute. Ies cam zdrentuite, dar bune tare!

Se scot din apa si se scurg, apoi se presara cu condimente, unt si cascaval ras (pe care eu l-am uitat!). Se pot satura lejer 2 oameni, chiar 3, din clatitele astea inverzite.

Hmmm, constat abia acu cat de periculoase-s acrobatiile astea colorate in bucatarie! Deja ma gandesc daca niste afine ar face niste clatite pufoase mov, praful de sfecla rosie- unele rosii si cum le-as putea face albastre …niste matcha cu suc de clementine oare? Asa fac! Curand 😉 Dulci, evident ca dulci vor fi data viitoare!

 

Leave a Reply

