Desert, Experimente

Deserturi reinterpretate (*-* cornulețe cu gem *-*)

Ca sa fie clar de la inceput, deserturile nu-s nici punctul meu forte, nici  nu mor dupa ele. Cu atat mai mult, dupa cele traditionale…Dar cand ma apuc de unul, simt nevoia sa-i dau o nota proprie. Ori iese bun, ori ramane in analele istoriei drept un esec rasunator!

De data asta, fara surprize neplacute: cornulete cu arome asiatico-curcubeice;) Rumenite in noul cuptor electric, cum ii sade bine unui desert reusit!

This slideshow requires JavaScript.

Vrand sa incerc anul asta si retete savurate mereu de sarbatori, dar gatite de altii, am aflat repejor ce contin cornuletele bunicii. Apoi mi-am zis ca par prea simple, deci merita imbunatatia reteta. Va propun si voua, astia ce aveti rabdare sa cititi poliloghia asta, sa mai inveseliti putin retetele traditionale. De ce n-ati face asta?

E cam asa de usor: se iau 3 ingrediente de baza, le framantati cu ce arome si coloranti vreti voi (naturale sa fie), le dati o ora la frigider si apoi le modelati. Se umplu cu dulceturi si se dau la cuptor vreo 20 de min. Nu-i super simplu? Ca asa parea si asa a si fost! Acu, detaliile:

Ce va tre’ pentru o tava de cornulete:

  • smantana (vreo 60 g)
  • unt (vreo 60 g)
  • faina (cam 125 g)
  • (optional) colorantii: la mine a fost matcha (evident 😉 ), cacao, suc si miez de portocale, plus putin turmeric. 

Pentru arome:

  • esente- vanilie/rom/migdale,ce poftiti
  • dulceata pentru umplutura
  • zahar pudra (pentru ornat)

Se amesteca untul topit (incercati sa-l topiti la aburi) cu smantana si colorantii (daca adaugati). Pentru ca am vrut sa fac cornuletele din 3 culori diferite, am impartit in mod egal toate ingredientele de mai sus si am repetat procesul pentru fiecare culoare,astfel:

  • smantana + unt + 1 lingurita matcha pentru verde (de data asta, de la japonezi)
  • smantana + unt + 2 lingurite cacao pentru maro
  • smantana + unt + sucul si miezul de la o portocala pentru portocaliu + 1/2 lingurita de turmeric

Am folosit esenta de vanilie si am pus cam o lingura la fiecare. Am suplimentat la matcha si turmeric,ca sa evit gustul amarui. Am si gustat amestecul pe parcurs, sa fiu sigura ca nu iese o porcarie!

Am adaugat pe urma necesarul de faina si am framantat putin aluatul. Iese putin unsuros si se incheaga usor, se desprinde lejer de pe peretii bolului. Cele 3 bucai de aluat rezultate le-am pus in folie si le-am tinut cam o ora la frigider.

Scoase din frigider, le-am intins cu sucitorul pe fiecare si le-am taiat in forma de cerc, folosind o farfurie pentru ajutor.

Apoi le-am portionat in 16 tringhiuri pe fiecare. Dupa ce-am experimentat taiatul in 4 si 8,am dedus ca 16 e cel mai ok, daca vreau sa fac 3 culori la fiecare cornulet. Pe urma, am lipit una de alta cele 3 fasii colorate, le-am dat cu dulceata de prune de la mama si le-am rulat.

Cum atasezi fasiile una de alta? Pai, le suprapui putin si le apesi cu degetul. Si ai grija sa nu pui prea multa dulceata, sa nu se scurga pe urma. Rularea se face de la baza spre varful triunghiului. Iar din resturile de la cercul taiat cu farfuria, repeti procesul si mai faci niste fasiute.

A iesit o tava de conulete de toate marimile (hei, e prima oara cand fac asta!) …Plus putin loc de creativitate din resturile de aluat.

Au stat 20 de min la cuptor, timp in care ma uitam intruna la ele, sa nu cumva sa mi se arda. Sunt pretentioase doamnele cornulete 😉 Le-am dat cu niste zahar pudra si au iesit bine de tot: cochete si gatite de sarbatoare.

Tadam! Q.E.D!

Deci se poate! Chiar si pentru prima data. Macar in 2 culori puteti incerca sa faceti cornuletele de anul asta;) Poftiti la experimente!

Note:

  • data viitoare fac mai mult de o tava
  • pana atunci, ma mai gandesc si la alte combinatii si culori nastrusnice. Orice recomandare (non-chimica) e binevenita!
  • multe multumiri  lu’ Valena pentru cuptorul minunat! Sunt o norocoasa sa va am prin preajma 😉

 

Leave a Reply

