Exotisme

Bubble teeeeeaaaa! (*-* băutură cu perle de tapioca *-*)

OMG OMG OMG! Am ajuns în sfârșit să  vă povestesc despre bubble tea. Exact cum sună titlul, așa am făcut și eu vreo săptămână prin Londra. Inițial am fost încântată când m-a dus Doruletz să gust ciudățenia. Și apoi, de zece ori mai încântată când am realizat că-l pot reproduce acasă.

This slideshow requires JavaScript.

(Aproape) orice se poate face acasă!

Bubble tea-ul ăsta e o găselniță relativ recentă a londonezilor,preluată de la taiwanezi. La Bubbleology în Londra l-am băut prima oară. Fie-mi iertată calitatea pozelor, în acel moment încă se mai evapora apa din telefon. Dacă ajungeți la ei, aroma Taro e cea mai bună.

Bubble tea e practic un mix delicios și răcoritor de ceai, lapte, tapioca. Cu care vă puteți juca în felurite combinații.

Deci, aveți nevoie de:

  • 1/2 cană perle de tapioca (vi-am mai zis de ele)
  • 1 plic de ceai negru sau verde
  • lapte animal sau vegetal (cu cel de vacă e chiar mai bun)
  • gheață
  • siropuri (eu am folosit de zmeură)
  • îndulcitor (am folosit ștevie)

Am fiert cam o oră perlele de tapioca (învârtind periodic). După, le-am pus în apă rece cam 10 min. Pe urmă, le-am mutat într-o oală cu Earl Grey vreo 15 minute. Apoi, au stat incă 15 minute în sirop de zmeură făcut în casă. Orice sirop aveți va fi bun, de preferat să fie închis la culoare.

Și le-am amestecat! Magic! Perlele la fund (aoleu, cum a sunat asta!), apoi 2-3 cuburi de gheață, laptele, ceaiul și paiul! Treaba asta se savurează cu paiul, pentru că vrei să ajungi imediat la perle.

Eu am făcut 3 arome, să pot să-i exemplific curiosului de lângă mine mai bine:

  • Bubble tea clasic: perle,lapte de migdale, ceai negru, extra sirop de zmeură, 3 picături de îndulcitor și o lingură de gem de portocale
  • Matcha bubble tea : perle,lapte de migdale, ceai verde, gheață și o lingură de matcha buuuun în blender, extra sirop de zmeură, 6 picături de îndulcitor. Plus gem de portocale
  • Bubble tea cu cocos : perle, ceai negru, lapte grăsuț de cocos și gheață date prin blender, 3 picături de îndulcitor și gemul.

E evident că a fost loc de multă creativitate și toate au ieșit bune. Iar la final, au apărut două paie pentru fiecare aromă. Pentru că bunătățile și nebuniile se împart mereu cu cei dragi!

Note:

  • Bubble tea-ul e preparat de fapt cu perle uriașe de tapioca. Încă n-am reușit să găsesc la noi, dar le-am scris deja celor de la Taste of Asia; poate am noroc și-l refac cu rețeta exactă
  • Puteți fierbe mai multe perle, pe care să le țineți în sirop la frigider o săptămână. Eu le-am pregătit marți, și până sâmbătă mi-am preparat zilnic câte-o porție de bubble tea.
  • Bubbleeeeeeeeeeeeeee teaaaaaa !!!! (asta e reacția mea, de câte ori îmi amintesc de el. O să mă mai țină o vreme…).

 

Leave a Reply

