Exotisme, Supeee(r)

Supă! (*-* supă Miso *-*)

Pentru zilele reci care s-au tot insinuat în viața noastră recent, am găsit antidotul perfect- o supă caldă, cu multe arome.

I-aș zice supă miso, dar e un mix de exotisme japoneze ce nu respectă întocmai reteța de miso.

Daaaar, pleacă de la o sugestie de-a lui Jamie Oliver. Și s-au întâlnit în ea următoarele:

  • 1 ceapă roșie
  • niște ghimbir
  • ciuperci (de orice fel aveți și găsiți)
  • piept de pui (cam 300 gr)
  • praz (dacă este)
  • pastă miso
  • alge deshidratate 
  • orez de diverse feluri (jumătate de cană)
  • oțet de vin
  • ridichi
  • verdețuri gen salată- simplă sau creață

DSC_3876

Am vrut neapărat să folosesc din orezul negru, roșu și brun din dotare și l-am pus la fiert separat, că așa-i șade bine bucătarului, să fie multi-tasking 😉 Iar ridichile au stat la marinat, cu un strop de oțet de vin.DSC_3881DSC_3880

Și pentru că recent am fost pe la Taste of Asia și am luat în neștire tot ce-am găsit mai șui, m-am ales cu o pungă de shiitake. Rețeta asta e de fapt pretext să le folosesc și pe ele odată. Au stat la hidratat in apă rece cam o oră, care a trecut foarte repede.

DSC_3874

Am dustulit (așa zice buni călitului) pe rând ceapa roșie, ghimbirul tăiat cubulețe, algele, ciupercile tăiate micuțe și pasta miso. Le-am amestecat acolo bine, apoi am turnat cam 1 cană jumătate de amestec cu gust de pește (bulion care-n engleză se cheamă “fish stock”). Aici merge și să puneți apa simplă, știu că nu toți gurmanzii au obsesii japoneze în lumea asta.

DSC_3882

DSC_3884

DSC_3886

DSC_3888

Stau la fiert acoperite cam 10-15 minute.DSC_3889Adaugă pe urmă puiul- și el mărunțit, și mai lasă încă puțin la fiert tot amestecul- max 10 min. Când e gata maglavaisul, pui verdețurile cât e încă aburindă supa. Și stropșești acolo cu spatula, ca să se amestece nițel.

DSC_3896

La reteța asta, și turnatul în farfurii pentru masa efectivă, o să fie o nebunie plăcută. Pui orezul proaspăt fiert, adaugi ridichi
DSC_3893Ornezi cu praz ori ceapă verde, ori deloc. După chef și resurse!
DSC_3901

Când e gata, mănânci supa cu bețisoarele, ca să fie complet tacâmul. Și de nu ai un al 2lea fel pe lângă, tot ține de foame o grămadă și face lumea fericită.DSC_3910

După ce-ai terminat, treci la următoarea postare 😉 Poftă multă!

Leave a Reply

