Desert, Exotisme

Macha chacha si mochi chochi (*-* desert cu matcha *-*)

După quesadilla delicioasă și super sățioasă, m-o pus naiba să-mi incerc norocul cu niște preparate prea exotice chiar și pentru mine.

Pentru că primisem un plic de matcha de la Musz și Luci (merci mult :*) și pentru că tot ce-i verde si gelatinos (mai puțin mucii) mă tentează fantastic, am vrut să fac si eu budincă de matcha. Văzusem pe vlogul (da, e video blog= vlog) japonezului zen că a amestecat el lapte cu matcha si niște seminte gelatinoase și POC=budinca!

Mi-am zis că pfoaaa,nu doar că fac și eu, dar îmi va ieși chiar mai bună, pentru că eu pun dragoste, eu sunt pe val etc.

Si amestec eu sățios următoarele:

  • 600 ml lapte de migdale (luat, că nu era vreme de unul făcut de mine. Vă arăt cu altă ocazie cum mulg eu blenderul și nu vaca)
  • 2 linguri de praf de matcha
  • 4 linguri de semințe de chia
  • 4 linguri de perle de tapioca (vă zic curând și de astea)
  • 2 linguri de țărâte de psyllium (știu că Moco si Tania vor fi încântate de acest ingredient 😉
  • câteva picături de ștevie și nițică esență de vanilie (matcha ii amară bine)

Toate astea au fost puse-n blender si mixate, mai puțin perlele de tapioca. Pe ele le-am pus pe fundul bolului, ca să se pătrundă de ce urma turnat pe ele.

DSC_3765 DSC_3766

Dacă vă intrebați ce-i cu ghiveciul de ingrediente, vă spun pe șleau că am pus tot ce am găsit gelifiant prin dulap. Chia clar poate înlocui semintele alea folosite de japonez (fig jelly seeds), tărâțele de psyllium mi-au închegat și ele mai demult un tort raw (pericolul e că te trimit la baie des), iar perlele de tapioca le știam eu gelatinoase si sticloase…Problema e că perlele astea trebuiau fierte. Neștiind dacă absorb apă sau trebuiesc fierte ca să devină grozave, am riscat cu prima variantă. Am pus si niște sirop de zmeură orădean,si am turnat amestecut din blender peste tapioca.

Apoi am lăsat la frigider cam o oră amestecul si am și mâncat primul bol. Restul le-am mâncat a doua zi.

DSC_3768 DSC_3774 DSC_3780

Au ieșit chiar bune și nu ne-au dat dureri de burtă. Deși nici până în ziua de azi nu-s sigură că perlele alea erau sigure pentru consum. Dar, ce naiba? Am plecat la somn fericită si sătulă!

Note:

  • Matcha asta e una din slăbiciunile mele de vreun an. Matcha- originalul de la japonezi-e de un verde intens și foarte plăcut. Se găsește de savurat la Sakura sau la Demmers, in centru. Altfel e greu de procurat când nu zbori cu avionul la Londra, la Japan Centre 😉 E super energizant și revigorant matcha și e cea mai bună umplutura de mochi (o altă obsesie de Cami). Delora îi zice macha chacha sau mochi chochi, după dispoziție. Preparatul de mai sus poate fi numit la fel, e greu de încadrat în altă semantică;
  • Dacă vreți să faceți budinci în forme drăguțe, folosiți boluri mai înalte și mai înguste. Altfel, ies deserturi relativ împroșcate, contribuind substanțial la ideile prietenilor că-i serviți cu otravă/ lături. Numa’ zic…
2 thoughts on “Macha chacha si mochi chochi (*-* desert cu matcha *-*)”

Leave a Reply

