Cina de joi -(*-* imitatie de quesadilla *-*)

E weekend iar, deci vreme de scris pe blog și de continuat epopeea urbană despre mâncarea din bucătăria mea închiriată 😉 Încerc puțin câte puțin să-mi fac tot mai plăcute poveștile, așa că- Musz, vezi cum mă căznesc să folosesc diacritice; Anita, am adăugat watermark.

Deci, pe scurt, postarea asta e despre cum ploaia de după job m-a inspirat iar să-mi gătesc o cină rapidă, cu nițel iz exotic. Mai exact, lipii rapide, fără drojdie, cu diverse umpluturi de prin cămară.

Când n-ai pâine prin casă ori te apucă pofta de ceva crocant, recomand această soluție:

  • 1 cană și jumătate de făină (albă ori integrală)
  • juma’ de cană de apă (ajustați pe parcurs, până vă iese un aluat elastic)
  • sare (după gust)
  • 1 lingură ulei de măsline

Iese un aluat ușor de frământat, pe care-l strofoci acolo până ți se pare legat. Pe urmă îl pui la odihnit 10 minute. Între timp, poti pregăti umpluturile. Eu am pus niste dovlecei rași (amestecati cu fulgi de drojdie inactivă și tăvăliți prin ierburi mediteraneene prin tigaie) si ton. Pe lângă astea, ingredintele de bază într-un mix gen quesadilla: verdețuri (rucola era de data asta in frij) și cașcaval, plus sosuri- sos de hrean făcut recent.

DSC_3740

Apoi continui cu lipiile: iei aluatul hodinit si îl împarți în cam 4 sau 6 părți.

DSC_3741 DSC_3742

Îl întinzi bine – afli tu pe parcurs cum se face-nu tre’ să-ți faci griji, cred ca doar bunicile stăpânesc cu adevărat tehnica asta. Dacă n-ai sucitor în casă, cumpără-ți! Ori folosește coada unei linguri de lemn, cum făceam eu în studenție. Nu înlocui sucitorul cu coada de la mătură, decât dacă vrei un concediu medical prelungit, pe motive de dizenterie 😉

DSC_3743

Apoi, fă la fel pentru fiecare lipie, în timp ce ți se coc in tigaie. Eu am folosit wok-ul, că mi se pare bun la toate si le face repede. Unge cu ulei tigaia înainte, iar când întorci lipia pe cealaltă parte (după cam 1 min), mai dă cu pensula cu ulei înc-o dată.

DSC_3745

Și uite-așa am tot “zugrăvit” si copt eu lipiile vreo 15 min..si cântând întruna nothing to do, nowhere to be-the simple little kind of freeeee.DSC_3746

DSC_3748Când au fost gata drăguțele de ele (ultima chiar mi-a făcut cu ochiul), le-am stivuit și încă destul de calde, le-am făcut cunoștință cu umplutura lor delicioasă.
DSC_3753

Primul strat – niște unt (in quesadii, îi bine să fie mereu ceva cremos la bază), apoi dovleceii, tonul, rucola, hrean, niște chives crescut de subsemnata, sare, iaurt simplu, îndoim bine-mersi quesadilla și mâncăm cu spor si nesaț.

DSC_3757

DSC_3750

DSC_3758

DSC_3761

DSC_3762

Se continuă cu dansatul prin casă și bucuratul de viață! Ce buuuuună e mâncarea făcută de mâna ta, când te udă ploaia si te-ndoaie foamea. Faceți și voi și ziceți-mi aci-n comentarii ori la telefon, cum vi-a ieșit!

One thought on “Cina de joi -(*-* imitatie de quesadilla *-*)

Leave a Reply

