Desert, Gustări în 2, Sănătos + Gustos, Ușor și sățios

Gustari aniversare (*-* brioșe cu mei și ovăz, icre vegetale *-*)

Ca sa sarbatorim ziua de 30 cum se cuvine, mi-a sarit imediat gandul la niste retete bune, mai de mult descoperite. Asocierile din capul meu sunt destul de evidente pentru multi din prietenii mei: sarbatoare = mancare buna/noua. Posibil ca-n ritmul asta sa ajung pana la 40 de ani cat o briosa uriasa. Dar pentru moment, functionez in regim de 56 de kile si cu poftele astea 😉

Mai exact, poftele se refera la briose cu mei si ovaz, asortate cu niste budinca de migdale…si icre vegetale.

DSC_3588

Bun,sa incepem invers,cum mi-e obiceiul: am inceput cu desertul,ca era mai migalos. S-a terminat migdalos, as putea zice. Reteta am luat-o de la Mazilique (tanti aia ce-i redactor sef la bbc good food romania si cu care m-am pozat la brunch in weekend, in timp ce mancam niste soric de porc ;))

DSC_3364

Meiul nu-l cunosc, e un aliment ce exista in bucataria Delorei, da’-n a mea nu a mai fost pan’ acu.

Asa ca, am amestecat aproximativ ca-n reteta lu’ mazilica:

  • 2 + 1/3 cani de fulgi de ovaz (banuiesc ca orice fel de fulgi merg. Intre ai mei s-au strecurat si cativa de secara)
  • 1 cana zahar ( tare urat m-am strambat aici, puteti pune doar jumate daca vi-i lehamite)
  • 1 cana faina
  • niste bicarbonat sodiu (1+1/2 lingurite)

Cu cantitatile nu m-am ostenit prea tare: am cantarit cele 230 g de ovaz, dar pentru restul am folosit aceeasi cana.

DSC_3590

Dupa ce astea au fost cat de cat omogenizate, am adaugat si restul:

  • 1 cana sana (ca n-aveam lapte batut)
  • juma de cana ulei de floarea soarelui (pfff,de mult n-am mai folosit ulei la gatit)
  • 1 ou
  • extract vanilie
  • 1/3 din cana de apa fierbinte
  • 1 cana mei decorticat (taman pe el era sa-l uit, l-am pus chiar la urma)

DSC_3594 DSC_3595

Observ si eu ca iar ma intorc obsesiv la tava de briose,da’ e foarte la-ndemana sa faci deserturi d-astea portionate si in formele preferate (fie ele si siropoasele inimioare).

DSC_3599 DSC_3603

Date la cuptor jumatate de ora, au iesit chiar dragutele si savuros de bune! Plus, au si bulinutzele astea haioase pe fund (pe fundul lor, nu pe al meu, pe post de alergie la briose :P) Compozitia de mai sus ajunge pt 24 de briose.

DSC_3611 DSC_3616 DSC_3618

Si pentru ca ele mi-au iesit cam dulci pentru gustul meu, am zis sa le asortez cu niste budinca.
Am fost foarte entuziasmata zilele astea cand am dat peste budinca la plic,ca mai demult. Dar varianta sanatoasa de data asta, gasita la farmacia din Iulius la 4 RON. Si am avut de ales intre caramel si migdale, am ramas la migdale.

DSC_3608

S-a folosit moco-oala (o oala mult indragita la noi in casa, primita de la Moco cand eram mici). Si s-a urmat reteta aia veche de budinca: adica un amestec din praful de budinca+4 linguri de lapte rece se toarna peste 1/2 litri de lapte care sta sa fiarba. Se-nvarte in lichidul ala cald pana la inchegare. Puteti pune si lapte vegetal si animal, orice functioneaza.

DSC_3609 DSC_3612 DSC_3615

La urma, s-au mancat briosele cu budinca si s-a trecut la gustarea din icre vegetale. Icrele astea sunt de fapt seminte de chia cu gust de peste, preparabile in max 10 min si tartinabile in 11 😉

Reteta e de la Ligia Pop, pescuita din delirul meu raw-vegan de acum 2 ani.

Aaaasa: se iau cam 70-80 g de seminte de chia, se adauga vreo 80 ml apa, niste zeama de lamaie (da’ nu chiar jumate de lamaie), sare si apoi ulei.

Daca vreti sa va pacaliti serios papilele gustative, mereti pe varianta Ligiei- 75 ml ulei de in (eu am pus doar vreo 40 ml). Chiar are gust de peste- l-am gasit cu vreo 8 lei la 100 ml, tot la o farmacie. Daca n-aveti asa ceva, merge orice alt fel de ulei de salata. Pana sa gasesc de in, eu puneam de masline ori floarea-soarelui si tot bune erau.

La urma, bagati si niste ceapa rosie in ele. Dar numai daca intentionati sa le mancati pe loc. Daca vreti sa lasati si pe mai incolo, puneti ceapa separat si amestecati doar inainte de servire. Cica usturoiul si ceapa amestecate in alimente devin toxice de la o zi la alta. Probabil toxicul asta se refera la faptul ca devin indigeste, o sa ma informez mai mult.

DSC_3620

DSC_3621

DSC_3622

Si gata cina si energia mea pe azi. Ma duc sa reincarc Duracell-ul! V-am tzucat!

Leave a Reply

