Rubarbar si rubarba (*-* brioșe cu rubarbă și banane *-*)

Weekendul trecut a fost unul sibian. Plin de experiente noi si frumoase, plus un bagaj de concluzii utile. Adica s-a-ntamplat sa ajung la ultima editie de Transilvanian Brunch (in sfaaaaaaarsit, deja incercasem de 10 ori anul asta) si am apucat sa-i vizitez pe Ralu si Vlad (2 creaturi adorabile).

Despre brunch mi-oi face ragaz sa povestesc mai pe-ndelete mai incolo, ca merita. A fost o calatorie culinara in sine (Cornatel si apoi Hosman), in care mi s-au bucurat si ochii si urechile si toate simturile. Am si documentat serios evenimentul si probabil toate pozele alea vor aparea si aici. In alta ordine de idei, ma gandesc serios sa mut de pe FB pe blog toate pozele legate de mancare si calatorii frumoase aici, are mai mult sens. Si pot beneficia de o audienta mai dedicata;)

La Hosman, langa brunch, am dat de doamna care vindea siropuri felurite: de zmeura (absolut bestial daca-l amesteci cu menta si miere), de soc, de afine, si de rubarbaaaaar! Pe mine ma distreaza cuvantul asta de cand am aflat de existenta rubarbei. Unii ii zic rubarbar si altii rubarba, dar esentialul e ca-i verde,crocanta si acra. Astea 3 atribute sumarizeaza obsesiile camicesti culinare. Nu zic ca iubesc rubarba, dar ce noroc pe ea sa fie toate trei deodata!

Si daca va amintiti, pregateam deunazi pachetul pentru mers la Ralu in Sibiu-avea si doua bete de rubarba in el. Mi-am zis ca poate-i reproduc crumble-ul si ne minunam impreuna. Am si facut ceva,dar nu crumble. Au iesit pana la urma briose cu rubarba.

Cum? Super simplu si sucit, cam ca toate retetele incercate de mine. Baza e furata de la nenea asta: Peaceful Cuisine. E un japonez foarte talentat, descoperit de dnul Zen din casa noastra. Cand se uita Mircea la asta, ramane la fel de uimit ca  Vlad in poza de mai jos. Ce sa mai zic de fata mea; fascinatie totala!

DSC_3547

Asa ca am urmarit cam ce face tipul aici: 200 ml lapte, 50 ml ulei, vanilie (noi am pus esente de vanilie si porto), 200 g faina (la urma mai adaugi oleaca), 1 lingurita praf de copt, 1 banana (sau 2,cum va place), alte bunatati- noi am pus rubarba, bucati mici de cioco si stafide- astea le avea Ralu in dulap. Evident, am pus si niste menta, ca era acolo 😉

DSC_3545

Dupa ce le-am amestecat pe toate laolalta, am realizat ca-i prea lichid aluatul si mai tre pusa niste faina. Asa ca am mai pus inca vreo 100 g. Atata cat sa se intareasca nitel, dar nu sa se faca aluat de pita.

Aluatul dozat in formele de briose, a stat vreo 30 de min la un cuptor fitos (cam asa-s toate cuptoarele cand stai in chirie), si a iesit totul bine. Cu emotiile aferente…

DSC_3549 DSC_3552

Peste ele se poate asterne niste iaurt cu dulceata ori niste inghetata-ce va taie capul si aveti prin debara.Sau zahar pudra…

Pe scurt, faceti mai des briose si faceti-le din orice. Nu va sfiiti de la experimente de tot felul: puteti folosi baza de briose descrisa mai sus (cu lapte alimentar ori vegetal) si pe urma adaugati exact ce va pica voua bine. Ralu zice ca i-au placut. Eu am apucat sa gust doar la pachet, luate cu mine pe Dacos. Toti din jur s-au uitat cu jind la mine si m-am simtit putin prost;))

Atat despre rubarba, deja m-am saturat si eu de ea. Intr-un episod viitor- detalii despre brunch si Moara Veche de la Hosman, plus reteta de paine promisa lu’ Mari mea.

Inca ceva:

  • Ralu e o mama minunata, Vlad un copil foarte frumos. Maternitatea in sine te solicita foarte mult si cu ajutorul lu’ Ralu, am eliminat grija ca m-as fi plictisit ingrozitor in maternitate. Sau ca m-as fi plafonat excesiv. Se pot face o mie de lucruri intr-o zi-lumina, timp in care se dezvolta nu una, ci doua fiinte simultan. Si nu se prea poate sta degeaba, lucru care mie una imi convine mult:D
  • Ralu,aici e lista de filme promisa (mai mult sau mai putin bune, dar pe lista de vazut):

–Trilogia before midnight,sunrise etc
— Spirited away (din nou)
— Calea Dunarii
— White God
— Labirintul lui Pan
— Everest
— Iris (ala cu tanti super simpatica)
— Krampus
— Southpaw
— Love & other drugs
— Source code
— Sicario (la asta fug acu)
— 3 idiots
— Love songs

V-am tzucat! Sa mancati bine!

One thought on “Rubarbar si rubarba (*-* brioșe cu rubarbă și banane *-*)

Leave a Reply

