Ad-hoc!, Sănătos + Gustos, Ușor și sățios

Dimineti productive (*-* smoothie,salată cu de toate *-*)

Astazi m-am trezit cu un chef nebun de viata si am pus la cale un mic dejun rapid si o salata satioasa pentru pranz.

Stranse prin frigider si lada cu legume, zaceau niste morcovi, mango si portocale. Erau sortiti pieirii prin centrifugare in retete de smoothie cu morcovi. N-au mai ajuns in blenderul de la job pentru gustarile noastre matinale, asa ca le-am rezolvat repede azi, cat sa nu apuce sa se strice.

Asa ca, ia ce-a iesit:

Smoothie din 2 mango, 2 portocale, 4 morcovi, plus nelipsitele verdeturi proaspete- menta si busuioc (tot din stocul Valena). Se curata, storc si amesteca cu convingere si graba in blender. Dar cu drag de sot, ca doar era micul lui dejun. Cam ca in pozele de mai jos, in ordinea inserarii.

DSC_3556 DSC_3558 DSC_3562 DSC_3565

Eu am mai pus in al meu si o lingura de miere. Si chiar nu mi-a fost foame pana pe la ora unu. Mierea in terciurile/inventiile/ghiveciurile sanatoase matinale tine mai mult de foame, pe cand zaharul strica toata povestea 😉 Stevia nush ce cacat face, cred ca doar indulceste, asa ca am ignorat-o.

Si in timp ce imi beam micul dejun si sotul se mira de bucatelele crocante ramase prin smoothie de la morcovi, am inceput rapid prepararea salatei de amiaza.

Care a fost de fapt pretext sa scap de feniculul din frij, pe cale sa se strice si el. Deci, salata de ce-am avut prin casa de: ton, fenicul, rosii si ardei, parmezan, oua. Pozele in care am surprins operatiunea “invigorarea” nu-s cele mai de calitate, dar lucrez la o solutie de UI mai cocheta si mai demna de sotie de designer.

La reteta initiala, urmeaza efuziunile lirice si inspiratia de promixitate (adica, baga-n mancare tot ce vezi prin preajma)…Anume, baga si niste rubarba (ca doar tot a ramas de la retetele de weekend), busuioc si menta (exact ca-n smoothie), apoi taie subtirel feniculul (asta are aroma de Harribo negru sau bomboane Negro,daca n-ati gustat inca). Pe urma, fierbe niste oua de prepelita pe langa cele de gaina, ca arata super dragut. Si la liceu, la merceologie ni s-a spus de o mie de ori ca aspectul mancarii creste apetenta 😉 Aaaaasa…ce s-a mai pus acolo? A,da! Ardei si rosii de la mami (ca rosiile si tonul merg mereu bine impreuna), ton din conserva Calvo, in apa,nu-n ulei.

Cand au fost toate terciute acolo-n blid, am turnat ceva branza razuita deasupra (orice branza razuita merge), am presarat niste mixuri de ierburi de la Mega Image si am rupt niste oregano si busuioc grecesc din raftul de pe terasa. Nu m-am putut abtine sa nu pun si niste seminte de chimen si unele de fenicul, is prea bune!

DSC_3567

DSC_3568

DSC_3569

DSC_3571

Apoi le-am amestecat cu niste ulei de masline, dar fara sa adaug sare. Tot de la crumble princess (pe numele ei adevarat Netti), am invatat ca daca-ti faci salata si n-o manci de-ndata, nu tre sa pui sare, ca o inmoaie de mama focului.

Si da, asa arata pranzul pentru o zi de job-delicios,dar nu si aratos. Domnul sot a infulecat-o pe post de gustare,pana la ora pranzului, cu niste kinder pe langa;)) Feedback-ul lui: “Salata a fost perfecta!”. Fata mea cand am citit ce-a zis: (* – *).

DSC_3572

DSC_3573

Iar in urma mea a ramas un dezastru controlat, se rezolva in 10 min, cam cat o sa-mi ia mie sa manc salata mai sus pomenita.

DSC_3574

Si cam atat pentru azi, ca nu este vreme de mai multe povesti. Dar va fi mereu vreme de incropit bunatati dimineata!

Leave a Reply

