Ad-hoc!, Desert, Ușor și sățios

M-am gasit! (*-*)

Toata treaba asta a inceput azi pe la 7 30 PM, din pricina ploii torentiale cu care m-am intalnit dupa antrenamentul de hipertrofie. Daca nu eram asa constiincioasa, scapam naibii mai iute, ajungeam sa iau bicicleta abandonata la casa de cultura ieri si eram acasa uscata. Pentru ca taxi n-am gasit nici dupa 30 de minute de cautari, m-am urcat intr-un 25 si am cautat febril retete de bunatati pe tel.

Imi statea pe creier rubarba buna primita de la Valena (entitate formata din Vali si Elena)…Si singura chestie buna ce o stiu eu face cu rubarba este crumble cu rubarba. De rubarba am auzit prima oara in viata mea acu vreo 3-4 ani de la regina crumble-urilor (care de altfel, mi-a si insuflat o curiozitate nefireasca pt mancare) si apoi am si mancat-o pe bune de la Sica (un gurmand si jumatate). Delicioasa planta/fruct/tulpina! nu m-am lamurit inca ce-i.

Si am dat peste reteta unuia numit alex juncu, doar pt ca arata bine site-ul si are ceva smecherie de zoom in automat cand revii la site. Pentru ca UI-ul era fain si aveam de toate acasa, am zis ca asta ramane! Evident ca n-am urmat intocmai ce scrie acolo, dar am priceput ideea si a iesit si desertul.

Iar pentru ca am fost invatata de creatori ca desertul se manca mereu dupa mancare, am incropit repede de tot si o linte divina (tot la recomandarile veganului de Vali).

Asa ca ia aci prima mea serie de poze pas-cu-pas la 2 retete delicioase: linte rosie cu chestii indiene (tentativa de bagat proteine dupa tras de fiare) si crumble cu rubarba si ciudatenii. Tot procesul derulat cu emisiunile nocturne ale Radio Romania Cultural in urechi.

Lintea s-a facut combinand niste ceapa rosie, garam masala, cardamon si coriandru boabe, linte, rosii de casa si pasta miso. Vali a zis tamarind, da’ nu detin asa ceva. Pasta aia bruna de miso de pe raft semana cu ce stiu eu despre tamarind,deci aia am pus-o.

DSC_3302

Am pus si niste seminte de in, ca cica astea-s tare bune nitel prajite…

Am pus si niste seminte de in, ca cica astea-s tare bune nitel prajite

DSC_3305

Acolo pe spatula este miso, nu cacatzel facut de zana caramelului.

Si asa a iesit! Taaaadaaaam!

DSC_3310DSC_3312

Cat s-a racit asta, am pregatit cu viteza gurmandului curios (o viteza cuantificabila doar in volumul de bale scurse pe sortul de bucatarie), compozitia pentru crumble. Inspiratie se gaseste aci. Pozele vorbesc de la sine (si mie-mi plac cliseele ce ma scutesc de la scris).

DSC_3308

DSC_3313

DSC_3314

DSC_3315

DSC_3316

DSC_3319

DSC_3320

DSC_3321

Deci, ce zic pozele mai exact? Ca imi place sa tai rubarba (e super zemoasa si rontaibila totodata), ca am afine la congelator si ma laud, ca am murdarit o droaie de castroane doar ca sa fie aratoase pozele de aratat lu’ barbatu-mio (care nu era acasa), ca nu stiu sa fac corect crusta de crumble (regina crumble-urilor stie, si o face foarte lasciv). Si mai graiesc pozele despre vasele mele japo cu capac.

Pana au stat bolurile in cuptor, am dat rapid cu mop si aspirator prin casa. Ca sa consum niste calorii si sa nu ma simt vinovata ca manc la 10 SARA desert!10!!! Si pentru ca Duracell! (TM Ale). Si am pregatit pachetelu’ de mers in Sibiu, ca si acolo tre’ uns gatlejul cu niste briose bune.

DSC_3323

DSC_3324

Am scos din cuptor astea, cand au inceput sa menstrueze zama de afine de dedesubt (asa zicea ca tre’ in reteta). Is foarte speciale deserturile cu crumble; din pricina crustei, acumuleaza presiune dedesubt si par niste animalutze care respira la scoaterea din cuptor. Aproape ca-ti vine greu sa le manci, parand ca au si ele-un suflet..

DSC_3325

DSC_3326

Apoi mi-am facut niste selfie-uri mai mult sau mai putin reusite, ca sa-mi ramana fatza de la prim postare, peste ani si ani in poza. (Si pentru ca am Sony smecher la care numa’ nu-mi fac vreme sa-i configurez odata setarile de camera).

Si da,arata ele ca niste zahar esuat pe un pat de quinoa nefiarta. Nici prima masa pregatita sotului de-acu n-a fost o revelatie estetica. Da’ tot l-a convins sa ramana cu mine, deci probabil asta-i semn bun.

La gust, in schimb, nu incape indoiala- sunt o inventatoare desavarsita si a meritat osteneala. Am halit tot in 4 minute si 60 de secunde, cat am dat “create account” pe wordpress.

Si iaca-asa m-am gasit eu sa-mi exersez muschiuletul social si efuziunile gurmandine si pe internet. Si prin asta, m-am gasit pe mine- o zmea mereu pandind retete si site-uri bune de mancare,si mereu rumegand ideea exprimarii in scris. Inevitabil, pregatind terenul pentru o seara creativa ca asta…

De i-or urma si altele ori ba, io tot ma culc linistita si impacata. Cu sentimentul placut si aproape inefabil al omului liber ce tocmai a facut ce-i place mai mult: creat bunatati si impartasit cu lumea.

Si maine m-oi trezi cu noaptea-n cap. sa ma ocup de consecintele lumesti ale acestei scremeri spirituale:

DSC_3322

  • Note (in ordinea cronologica a mentionarii lor in postare)- hipertrofia nu-i o boala, cum am crezut eu initial. E doar o tentativa a celor de la sala la care merg sa ma convinga sa platesc un antrenor personal, care sa ma puna sa ridic discuri metalice cu ceva tehnica piramidala SF!
  • Vali e un vegan simpatic (si nu se lauda cu asta in lumea larga), pentru ca prin dieta lui, mai gasesc si eu idei de gatit din cutia cu bunatati raw-vegane; stranse din curiozitate in bucatarie de-a lungul intregului an si inca nemancate.
  • Elena are niste parinti si bunici cu gradina si bunatati felurite, din care e mereu o idee buna sa te infrupti si sa iei la pachet
  • Crumble-ul asta e un desert care se poate face din aproape orice. Atata timp cat respecti “modelul”: fructe si arome dedesubt, zahar+faina+unt deasupra,sa le tina de crusta. Apoi bagi la cuptor si astepti. 
  • Minunile descrise mai sus se fac repejor, daca nu te cuprind fitzele primei tale sesiuni de “food story telling”  si daca nu te limitezi la spatiul redus al blatului de bucatarie,ca sa iasa fundalul din poze rezonabil.
1 thought on “M-am gasit! (*-*)”

Leave a Reply

